فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 159
  • بازدید دیروز : 415
  • بازدید کل : 572202

تحقیق درباره روش های کاهش استرس عصبی در امتحانات


تحقیق درباره روش های کاهش استرس عصبی در امتحانات

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

نگاهي به روش هاي کاهش استرس عصبي در امتحانات

 

 

نزديک شدن زمان امتحانات همواره براي دانش آموزان و دانشجويان با بروز حالات و واکنش هاي هيجاني، رفتاري، عصبي و.... همراه است. اين قشر از جامعه از يک طرف تحت تأثير عوامل استرس زاي عمومي که کل جامعه را متأثر مي کند، قرار دارند و از طرف ديگر با حضور فعال در متن جامعه علمي، فشارهاي مقطعي ناشي از الزامات دانش اندوزي، مطالعه، تحقيق، امتحانات و... را تجربه مي کنند و هرچه به تاريخ امتحانات نزديکتر شوند، استرس بيشتر آنها را محاصره کرده و تحت فشار قرار مي دهد. در واقع اين گروه و يا طبقه از جامعه با استرس مضاعف روبه رو هستند که حتي تابع منطق رياضي يعني ۴=۲+۲ نيست، بلکه از اصل هم افزايي (Synergy) يعني ۵=۲+۲ تبعيت مي کنند. همانند برخورد دو موج به يکديگر که ارتفاع موج حاصل از دو موج، بيشتر از ارتفاع آنها قبل از برخورد است. بديهي است که تحمل استرس تا اين حد براي دانش آموزان و دانشجويان که در سنين جواني هستند و هنوز مقاومت هاي طبيعي خود را نه تجربه کرده و نه توسعه داده اند، اغلب بسيار سنگين و غيرقابل تحمل است و در صورت عدم شناخت و فراگيري شيوه کنار آمدن و دفع آنها، عوارضي از جمله بي خوابي، خستگي، بي حوصلگي، افسردگي، دلزدگي و در نهايت فرسايش رواني که به قول «مارک سينگر» نوعي پريشاني و درماندگي است به دنبال خواهد داشت.

 

استرس چيست ؟

 

استرس (فشار عصبي) از نظر لغوي از کلمه لاتين استرينجر به مفهوم به هم رفتن، قبض شدن و... گرفته شده است و در زبان فارسي معادل هاي تکانه عصبي، فشار رواني، تنيدگي، نگراني و... براي آن عنوان گرديده است. «استرس» را فشار عصبي (Nervous Strain) هم ترجمه کرده اند که اين اصطلاح هم معادل دقيقي براي «استرس» نيست. زيرا استرس از «فشار» ناشي مي شود و خود فشار نيست، اگر چه به رغم دو نفر از محققان به نام هاي «مورهد» و «گريفين» با اندک اغماضي مي توان «استرس» را همان «فشار عصبي» معني کرد و آن را عکس العملي دانست که انسان در مقابل محرک هاي ناسازگار از خود بروز مي دهد.

 

در اين مقاله نيز اين معادل به کار گرفته شده است. استرس پديده تازه اي نيست و در طول تاريخ بشر وجود داشته و به صورت هاي مختلفي بر انسان عارض شده است از جمله: نگراني از بلاياي طبيعي، جنگ ها، قتل عام ها، ستمکاري هاي حکام جابر و... با انقلاب صنعتي و به دليل تحولات عميق اجتماعي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي ناشي از آن در کليه جوامع و ضرورت تطابق مداوم با شرايط جديد و در عين حال در تحول و تغيير، استرس، دامنه، شدت و وسعت بيشتري گرفت به طوري که مي توان آن را فرزند ناخلف انقلاب صنعتي و يک قاتل بي سروصدا (Silent Killer) ناميد.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 200

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما