↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:20
قسمتی از متن فایل دانلودی:
مقدمه
آيا روانشناسي تربيتي خوانده ايد؟
آيا با نظريه ها و مفاهيم يادگيري آشنايي داريد؟
خواننده اين كتاب لازم است ابتدا از مفاهيم و نظريه های يادگيري اطلاعاتي داشته باشد بدين منظور بخش اول كتاب را به مفاهيم و نظريه هاي يادگيري اختصاص داده ايم. اين بخش شامل دو فصل است . در فصل اول نظريه ها و در فصل دوم الگوهاي يادگيري به اختصار توضيح داده شده است.
فصل اول شامل بحثهاي زير است :
الف ) تعريف و تحليل يادگيري
ب) تفاوت بين يادگيري و عملكرد
ج) عوامل موثر در يادگيري
د) نظريه هاي يادگيري ( از جمله نظريه ثرنداريك و برونر و كاربرد آنها در فرايند تدريس و يادگيري).
در فصل دوم بحثهاي زير آورده شده است:
الف) الگوهاي يادگيري، از جمله : يادگيري از طريق شرطي شدن كلاسيك ، يادگيري از طريق مجاورت ، يادگيري از طريق شرطي شدن فعال ، يادگيري از طريق مشاهده و يادگيري از طريق شناخت
ب) تحليل فرايند يادگيري انسان
ج) تفكر و جنبه هاي مختلف آن
د) هدف ازپرورش فكر در فرايند تدريس – يادگيري
ه) نقش مدرسه و معلم در پرورش تفكر.
فصل اول
نظريه هاي يادگيري
يادگيري تغيير در رفتار است اما نه هر گونه تغييري ، بلكه تغييري كه بر اثر تجربه حاصل شده باشد بنابر اين به تغييرات ناشي از رشد و بلوغ و عوامل شيميايي و مكانيكي به هيچ وجه يادگيري گفته نمي شود. يادگيري فقط در مدرسه منحصر نيست.
يادگيري هميشه و در همه جا پيوسته و مستمر صورت مي گيرد. يادگيري اغيير در رفتار بالقوه است . به رفتارهاي بالفعل و قابل مشاهده و اندازه گيري « عملكرد » گفته مي شود . عنلكرد نتيجه يادگيري است نه خود يادگيري . عواملي همچون آمادگي ،انگيزه و هدف ، تجارب گذشته فرد ، شرايط و محيط آموزشي ، رابطه كل با جز ، روش تدريس معلم و نمرين تكرار در فرايند يادگيري موثرند.
روانشناسان و علماي تعليم و نربيت ، تحقيقات بسياري در زمينه يادگيري انجام داده اند و حاصل يافته هاي آنان به صورت نظريه هاي يادگيري ارائه شده است نظريه هاي يادگيري متعددند ولي مجموع آنها را مي توان به دو مقوله « شرطي» و « شناختي» تقسيم كرد.
و...
مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان
برچسب های مهم