فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 90
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564259

تحقیق درباره سيستم جرقه خودرو


تحقیق درباره سيستم جرقه خودرو

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

امروزه موتورهاي خودروها و سيستمهاي جانبي آن به صورت يك قواي محركه پيچيده دائماً در حال تغيير،تحول و بهينه شدن مي باشد . در اين راستاي اين تغييرات روشهاي تست و عيب يابي موتور خودروها در حال تغيير و تحول مي باشد و همين امر باعث بوجود ابزارهاي جديدي براي عيب يابي دقيق و متناسب با تكنولوژي روز موتورهاي احتراقي داخلي مي باشد . يكي از مهمترين اين ابزارها دستگاه اسيلوسكوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) مي باشد .

اسكوپ تعميرگاهي كه عموماُ ((اسكوپ )) ناميده مي شود در واقع يك ولتمتر عيني (Visual Voltmeter) مي باشد ولي برخلاف ولتمترها كه عقربه آنها به كندي حركت مي كند و مقدار ولتاژ را نشان مي دهد اسكوپ مقادير لحظه اي ولتاژ را روي لامپ تصوير به صورت منحني گرافيكي نشان مي دهد كه به اين منحني الگو مي گويند .

به عبارت ديگر اسكوپ وسيله اي است كه تغييرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان مي دهد كه محور افقي X آن جهت نمايش حركت شفت دلكو بر حسب درجه يا درصد و يا نمايش زمان واقعي كه بر حسب ميلي ثانيه است ، مي باشد .

براي اين منظور به ترتيب به موارد زير خواهيم پرداخت :

1- مرور مجدد بر سيستمهاي جرقه و احتراق

2- عملكرد دستگاه اسكوپ

1-سيستم جرقه خودرو

قبل از پرداختن به روشهاي استفاده از دستگاه اسكوپ ابتدا سيستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار مي دهيم .

 

سيستم جرقه پلاتيني

وظيفه سيستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سيلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در كليه سرعتها و تحت شرايط مختلف بار (نيروي محركه ) مي باشد .

سيستمهاي جرقه داراي دو مدار جداگانه بنام مدار اوليه و مدار ثانويه مي باشند مدار اوليه (Primar) همان مدار ولتاژ پائين است . در اين مدار جريان عبوري در كليه اجزاء داراي ولتاژي تقريباً در حد ولتاژ باطري مي باشند .

اجزاء اين مدار عبارتند از :

1- باطري : تامين كننده انرژي راه اندازي موتور (Start)

2- سوئيچ : قطع و وصل كننده جريان به سيسستم جرقه

3- مقاومت بالاست (Ballast Resistor): كنترل جريان كويل . اين مقاومت باعث كاهش ولتاژ كويل در سرعت پائين و افزايش آن در سرعتهاي بالا مي باشد (زماني كه نياز به ولتاژ بالاتر مي باشد ) .

4-مسير مستقيم (BY Pass) : اين مسير فقط در زمان استارت استفاده مي شود و باعث اتصال مستقيم كويل به باطري و ايجاد ولتاژ حداكثر در آن ، در زمان استارت مي شود (حذف مقاومت بالاست ) .

5-سيسم پيچ اوليه كويل : در زمان كه سوئيچ و دهنه پلاتين باز و بسته باشند ، جريان سيم پيچ بر قرار شده و باعث تبديل انرژي الكتركي به ميدان مغناطيسي قوي در هسته كويل مي شود .

دهنه پلاتين : با چرخش شفت دلكو دهنه پلاتين باز و بسته شده به طوري كه در زمان بسته شدن دهنه پلاتين ،جريان در سيم پيچ اوليه كويل برقرار مي شود و باعث بوجود آمدن ميدان مغناطيسي قوي در هسته كويل مي گيردد .

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 219

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما