فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 357
  • بازدید دیروز : 429
  • بازدید کل : 571985

تحقیق درباره شهرستان بم


تحقیق درباره شهرستان بم

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

شهرستان بم در 193 کيلومتري جنوب شرقي کرمان و در منطقه دشت و بين رشته کوههاي جبال بارز و رشته کوه کبودي قرار گرفته و همين رشته کوههاي مرتفع اطراف بم , باعث فراواني وغني بودن آبهاي زيرزميني منطقه مي باشد . در نتيجه بم منطقه اي سبز , آباد , خرم و ثروتمند بوده است . اين شهر داراي 29 درجه و 69 دقيقه عرض شمالي و 58 درجه و 27 دقيقه طول شرقي است ارتفاع شهر از سطح دريا 1050 متر و مساحت شهرستان بم 17755 کيلومتر مربع و جمعيت شهر حدود 78 هزار نفر مي باشد.
در شمال شرقي شهر بم , بربالا و دامنه صخره اي عظيم قلعه اي مستحکم را پي افکنده اند که اهالي محل آن را ارگ نامند که در واقع اين بناي سترگ , شهرقديـم بم است , ارگ بــم و شهـــر آن از جمله قلعه هاي نظامي بسيار مهم و تاريخي به شمار مي رود . ارگ بم نمونه کاملي از شيوه هاي معماري ايران است و نمونه هايي از قرنها معماري در آن به چشم مي خورد .
مجموعه ارگ بم , شامل شهر قديم و قلعه , قريب به 20 هکتار (طول ضلع غربي ارگ 520 و عرض آن 430 متر مي باشد ) وسعت دارد و مسافت ارگ و قلعه , قريب 6 هکتار است .
سه سمت قلعه را باغ و خانه هاي مسکوني و زمينهاي کشاورزي محصور نموده و ضلع شمالي در امتداد رودخانه پشت رود قرار گرفته است.


اقليم بم

منطقه بم دو نوع آب و هواي سردکوهستاني و آب و هواي گرم و خشک دارد .شهر بم يک از کهن ترين مراکز شهرنشيني در ايران بوده است . گواه اين امر تپه هاي تاريخي بيدرون در ده کيلومتـــــــري شمال و تل آتشي در دارستان در فاصله 30 کيلومتري شرق بم است که متعلق به هزاره هاي دوم تا چهارم قبل از ميلاد مسيح مي باشند .

و...


مبلغ قابل پرداخت 11,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 363

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما