فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 126
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564295

تحقیق درباره علل مفاسد اجتماعی


تحقیق درباره علل مفاسد اجتماعی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:26

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

پيشگفتار

از زماني كه غرب در رويارويي با انقلاب اسلامي با شكست رو به رو شد و سنگرها و مواضع محكم و كهنسال استعمار و استثمار پس از خيزش با صلابت امّت مسلمان ايران فروريخت تهاجمات پنهان و آشكار دشمنان اسلام و ايران به صورت مختلف در ابعاد گوناگون نظامي، سياسي، اقتصادي، فرهنگي براي جلوگيري از تحقق آرمانهاي والاي نظام اسلامي در سراسر جهان آغاز شد.

دشمن مكّار تمامي نيروها و امكانات پيشرفته ي خود را هم اكنون در جبهه هاي سياسي اقتصادي و به ويژه اجتماعي متمركز كرده است . امروزه انديشه و روان مردم اين سرزمين مقدّس اسلامي با نوارها، عكس ها، فيلمها، كتاب ها، مجلّه هاي مبتذل به نشانه گرفته شده است .

گفتن اين مطالب دليل بر اين نيست كه ملّت مسلمان ايران مواضع دفاعي استوار و محكم خود را فروريخته دانسته و به اعمال و اقدامات انفعالي دست بيازد، بلكه ايجاب مي نمايد كه با وحدت، همدلي و سخت كوشي مقابله اي همه جانبه و جدّي، سريع و فراگير صورت گيرد تا قبل از سست شدن باورها، اعتقادات و انديشه هاي متعالي ديني مردم جلوي نفوذ فرهنگ بيگانه سد گردد.

چكيده ي تحقيق

به اعتقاد ما اساسي ترين و زيربنايي ترين عنصر يك جامعه فرهنگ آن است چرا كه ساير شئون سياسي، اقتصادي، اجتماعي حقوقي يك جامعه از فرهنگ آن ناشي مي شود و بر مبناي تفكّر اسلامي فرهنگ روح و جان تمدن است .

نهاد خانواده اوّلين و مؤثّرترين مرحله در انتقال ميراث فرهنگي و مقاوم سازي در برابر فرهنگ غيرخودي است به طوري كه سطح سواد و آگاهي والدين و نقش الگويي آنان در ابعاد مختلف رفتاري از جمله : مدل لباس، آرايش، گذراندن اوقات فراغت و . . . مي تواند تأثيرات مثبت يا منفي برجاي بگذارد.

بعد از خانواده نهادهاي اجتماعي از جمله مدارس نقش بسيار مهمّي در اجتماعي كردن و ارتقاء رشد فرهنگ نسل آينده را دارند.

مدارس تنها مكانهايي هستند كه با بهره گيري از شيوه ها و برنامه هاي مدوّن و تعليم و تربيت به طور هماهنگ زمينه هاي فرهنگي را فراهم مي سازد . علاوه بر موارد فوق نظام سياسي هر جامعه، سيستم هاي امنيتي، الگوهاي رهبري، رسانه ها و . . .

هر يك مي تواند فرآيند فرهنگ سازي را ياري نموده و جامعه را در ابعاد مختلف رشد و توسعه كمك نمايند.

با توجه به رشد سريع جوامع و نقش ارتباطات و تأثير بين عناصر انساني همواره سؤالاتي براي پژوهشگر مطرح بوده كه آيا در قبال اين توسعه، فرهنگ اصيل جامعه نيز پايدارتر خواهد ماند؟ علل فساد در اجتماع چيست؟ با چه روشها و سيستمهائي مي توان روحيه ي مقاوم سازي در برابر فساد اجتماعي را گسترش داد؟ نقش خانواده، مدرسه، صدا و سيما ، مطبوعات و . . . در فساد تا چه اندازه است ؟ لذا تحقيق حاضر تحت عنوان (علل مفاسد اجتماعي )صورت گرفته است و هدف از اين تحقيق دستيابي به عواملي است كه زمينه ساز گرايش به مفاسد اجتماعي مي شود .

در اين تحقيق عناصر تأثيرگذار بر نگرش دانش آموزان نسبت به مفاسد اجتماعي از جمله: سطح سواد والدين، بضاعت مالي خانواده ها، چگونگي گذراندن اوقات فراغت، استفاده از ويدئو، ماهواره و . . . منابع محدود كننده ي مظاهر فرهنگ بيگانه و . . . به عنوان متغير محسوب شده است . كه با كنترل، حذف و اصلاح هريك مي توان بر نگرش آزمودنيها نسبت به پديده ي شوم از خود بيگانگي تأثير گذاشت .

بيان مسئله

يكي از مباحث مهم اجتماعي در جامعه ي امروز ما بحث مفاسد اجتماعي است. مسئولين فرهنگي، سياسي، اجتماعي كشور ما مدّت هاست زنگ خطر را به صدا درآورده اند و نسبت به هجوم و شبيخون دشمن عليه اسلام عزيز و انقلاب اسلامي هشدار داده اند .

توزيع هزاران دستگاه ويدئو، به گونه اي كه اينك بي اغراق يكي از منابع اصلي تغذيه اجتماعي به حساب مي آيند، پخش ميليونها نسخه از فيلم هاي ويدئويي، انتشار ميليونها نسخه از مجلات و كتب ادبي و فرهنگي كه در زمره ي مصاديق بارز«كتب ضلال» به حساب مي آيند،آن هم در بين كودكان و نوجوانان بي خبر از همه جا، چاپ و توزيع عكس و پوستر بسياري از بازيگران سينمايي با مبدّل ساختن جامعه هاي كودكان و نوجوانان به تابلوهاي تبليغاتي سيّار، توزيع انواع مواد مخدّر، و مشروبات الكلي از نمونه هاي بارز فساد هستند كه همگي نوعي تهاجم فرهنگي بشمار مي آيند. و مي تواند باعث فساد اخلاقي، تقليد كوركورانه، انحراف فكري و . . . شود.

و...


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 271

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما