↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:11
قسمتی از متن فایل دانلودی:
علم ترموديناميك
موضوع:
علم ترموديناميك برپايه چهار اصل كلي قرار دارد كه چهار قانون ترموديناميك ناميده ميشود. از ميان اين چهار قانون ابتدا قانون دوم و سپس قانون اول كشف شد. قانون سوم به نام قانون صفرم ناميده ميشود. البته اينها منطقي است چون علم ترموديناميك از منطقيترين و كاربرديترين علوم روي زمين است. به طور خلاصه اين چهار قانون را بيان ميكنيم: قانون صفرم درباره توصيف مفهوم دماست. قانون اول درباره اصل بقاي انرژي است. قانون دوم درباره اصل انتروپي و قانون سوم دمايي فوقالعاده پايين و دور از دسترس است. با استفاده از اين چهار اصل ميتوان به: توصيف ويژگيهاي ماده و حتي وضعيت نهايي جهان پرداخت در دنياي واقعي تعادل را كمتر ميتوان يافت. در جزاير آتشفشاني مواد مذاب داغ بر سطح زمين جاري ميشود. در مناطق قطبي اقيانوس منجمد جنوبي بزرگترين دستگاه يخسازي دنيا پيوسته مشغول كار است. در صحراي بزرگ آفريقا خورشيد بيرحمانه به سطح زمين ميتابد و آن را گرم ميكند. در آبشارهاي سراسر دنيا نيز آب به فرسايش سنگهاي دنيا مشغول است. از بدو شكلگيري تاكنون زمين به شكل يك ماشين بزرگ پيوسته مشغول كار است. زمين كارخانهاي است كه هميشه كار ميكند و هيچگاه تعطيل نميشود. زمين يك موتور طبيعي است تا موقعي كه از خورشيد انرژي دريافت ميكند به كار خود ادامه خواهد داد. موتورهاي توليد نيرو از موجهاي دريا يا موتورهاي ديزل غولپيكري كه كشتيها را به حركت درميآورد و يا هر موتور ديگر تنها به يك دليل كار ميكند. به اين دليل كه حرارت و حركت ميتواند ماده را جابهجا كند. طي چند سال گذشته موتورهاي حرارتي پيشرفت زيادي داشتند، ولي از آن زمان تاكنون گرما فقط در يك جهت حركت ميكند. (از دماي بالاتر به دماي پايينتر). تمام موتورها و خود زمين به اين دليل بر كار خود ادامه ميدهند كه يكي از قسمتهاي آنها در دماي بالاتري قرار گرفته است. در طبيعت جريانها و پديدههاي قدرتمندي در اتمسفر به وجود ميآيد، كه نيروي خود را از اختلاف دماي خط استوا و قطبهاي شمال بدست ميآورد. در هر مكان و هر موتوري اين اصل برقرار است. در اين خودروي موجود اختلاف دما بين سوخت و هواي درون سيلندر و آبي كه در سيستم خنككننده آن جريان دارد، باعث ادامه كار موتور ميشود. موتورهاي بخار نيز بين دماي بالاي ديگ بخار و دماي پايين هواي محيط كار ميكنند. هرچه اختلاف اين دو دما بيشتر باشد، (دماي بالا داغتر و دماي پايين خنكتر باشد) موتور بهتر كار ميكند. ولي اگر جريان سوخت متوقف شود، و موتور شروع به خنك شدن كند، عملكرد آن نيز متوقف ميشود.
و...
مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان
برچسب های مهم