فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره عمليات حرارتي سطحي


تحقیق درباره عمليات حرارتي سطحي

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه اي بر عمليات حرارتي سطحي

عمليات حرارتي سطحي ، فرايندي است شامل دامنه وسيعي از روشها ( شكل 1 ) كه براي افزايش سختي ، بهبود مقاومت به سايش ، افزايش استحكام خستگي و حتي مقاومت در برابر خورگي ، بدون ايتكه خواص دروني قطعه نظير نرمي مغز و چقرمگي تحت تاثير قرار گيرد به كار مي رود . اين مجموعه خواص ، مخصوصاً تركيبي از سختي سطح و مقاومت در برابر نيروهاي ضربه اي ، در ارتباط با قطعاتي نظير شافتها و چرخ دنده ها كه از يك طرف بايد مقاوم در برابر سايش بوده و از طرف ديگر بايد در برابر نيروهاي ضربه اي اعمال شده در ضمن كار مقاوم باشن بسيار مفيد است . به علاوه ، مزيت عمده عمليات حرارتي سطحي در مقايسه با عمليات حرارتي حجمي اين است كه ، ضخامتهاي زياد فولاد كم كربن و كربن متوسط كه ممكن است در ضمن عمليات حرارتي حجمي ترك خوردن و يا اينكه تاب بردارند را به راحتي و با اطمينان مي توان عمليات حرارتي سطحي كرد .

به طور كلي سه گروه كاملاً متفاوت از روشهاي مختلف عمليات حرارتي سطحي وجود دارد . ( شكل 1 ) اين سه گروه عبارتند از :

- روشهايي كه شامل تغيير تركيب شيميايي سطح و يا نفوذ يك عنصر ( بين نشيني و يا جانشيني ) به داخل قطعه است . اين روشها به عمليات حرارتي – شيميايي يا نفوذي موسوم اند .

- روشهايي كه شامل اصلاح و يا تغيير ميكرو ساختار سطحي بوده و به هيچ وجه تركيب شيميايي سطح عوض نمي شود . اين روشها به فرايندهاي سخت كردن انتخابي يا موضعي موسوم اند .

- روشهاي نوين كه شامل به كارگيري تجهيزات جديد بوده و بستگي به نوع روش مي تواند شامل اصلاح و تغيير ميكروساختار سطحي ، جانشيني و يا تركيبي از آنها وارد سطح قطعه مي شود ، و بدين ترتيب تركيب شيميايي سطح را اصلاح كرده و يا عوض مي كنند مي توان تمام و يا بخشي از سطح را به طور موضعي سخت كرد .

اين فرايند ها معمولاً موقعي استفاده مي شوند كه تعداد زيادي از قطعات قرار است سختي سطحي شوند ( توليد انبوه ) از سوي ديگر عمليات حرارتي گروه دوم ترجيحاً براي سخت كردن قطعات بزرگ و حجيم ، براي تمام سطح و يا به طور موضعي ، استفاده مي شوند . در حقيقت مزيت عمده عمليات حرارتي گروه دوم ، سخت كردن سطحي قطعاتي است كه نتوان آنها را به روش حجمي سخت كرد .

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 582

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما