فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 79
  • بازدید دیروز : 415
  • بازدید کل : 572122

تحقیق درباره عمليات داشت


تحقیق درباره عمليات داشت

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:24

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

آبياري:

آبياري شاليزار از مهمترين عملياتي است كه بايد در زراعت برنج بدقت انجام شود، چون برنج گياهي است با تلاقي و بايد ريشه آن هميشه در داخل آب قرار گيرد در غير اينصورت محصول بعمل آمده خوب نخواهد بود.

از حدود اواسط فروردين كه كاشت بذر در خزانه شروع مي‌شود تا اواخر مرداد ماه كه زمان برداشت برنج است آبياري بايد بطور مداوم انجام گيرد آب مورد نياز توسط كانالهاي آبرساني به مزارع برنج وارد مي‌شود.

وجود آب سبب انتقال مواد مختلف از ريشه به ساقه، برگ و دانه‌ها شده و در نتيجه موجب تهيه مواد خشك مي‌گردد مقدار آب مورد نياز براي برنج بستگي به روش كاشت، ابعاد كرتها تراكم بوته‌ها، مقدار مصرف مواد تقويت كننده نوع و بافت خاك، شرايط اقليمي، شرايط اكولوژيكي و رقم يا ورقه‌هاي مورد كاشت داشته و به طور كلي در ارقام زودرس نياز آبي كمتر و در ارقام ديررس نياز آبي بيشتر است. برنج در طول دوره رشد خود بطور متوسط به 30000 تا 35000 متر مكعب آب نياز دارد.

اين مقدار آب بايد در هنگام پنجه زني، تشكيل پانيكول و هنگام گل دادن به اندازه كافي در اختيار گياه قرار گيرد. اگر در مرحله تشكيل پانيكول و گل دادن آب و رطوبت كافي در اختيار برنج قرار نگيرد، تلقيح به خوبي انجام نشده و برنج بدست آمده داراي عملكرد پائيني خواهد بود. زيرا در رطوبت كم دانه‌هاي گرده نمي‌تواند به تخمدان نفوذ نمايند و در نتيجه تلقيح انجام نمي‌گيرد.

بافت و نوع خاك در مقدار مصرف آب شاليزار خيلي تاثير دارد. بطور كلي زمين‌هاي رس و سنگين داراي نياز آبي كمتر ولي شاليزارهاي با خاكهاي شني احتياج به آب بيشتري دارند. زيرا خاكهاي شني داراي خلل و فرج زيادي نسبت به خاكهاي رسي هستند و همچنين ميزان تبخير آب نيز در اين خاكها بيشتر است. تراكم، علفهاي هرز در مقدار نياز آبي مي‌توانند تاثير مهمي داشته باشد. بطوري كه هر چه ميزان تراكم علفهاي هرز در شاليزار بيشتر باشد به همان نسبت ميزان مصرف آب توسط اين علفهاي هرز زيادتر شده و نياز آبي را افزايش مي‌دهند. يكي از عوامل مهم در رسيدن برنج‌ دماي هوا و آبياري است. وقتي كه درجه حرارت متوسط زياد باشد برنج ممكن است زودتر برسد، در اين حال به كار بردن آب سرد براي آبياري برنج ممكن است رسيدن برنج را به تاخير بيندازد.

و....


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 203

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما