فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره عوارض مزمن مرض قند


تحقیق درباره عوارض مزمن مرض قند

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

عوارض ديابت

اولين چيزي كه شما بايد بدانيد اين است كه فقط بخاطر اينكه شما دچار ديابت هستيد عوارض آن لزوماً ايجاد نمي شوند. تحقيقات دقيق نشان داده است كه هرچه شما بهتر ميزان قند خونتان را كنترل نماييد، احتمال كمتري دارد كه به عوارض و مشكلات آن گرفتار شويد. با دانستن اين مطلب، بسياري از افراد مي كوشند كه بيشتر مراقب ميزان قند خونشان باشند.در كنار كنترل خوب ميزان قند خون، عدم استعمال سيگار نيز مي تواند احتمال بروز عوارض را كاهش دهد.
تمام عوارضي كه در صفحات بعد گفته مي شوند در افراد سيگاري بيشتر ديده مي شوند. به همين دليل افراد سيگاري بايد هرچه سريعتر از استعمال آن خودداري نمايند تا دچار اين عوارض نگردند.

عوارض كليوي

كليهها بعنوان يك فيلتر و تصفيه كننده، خون را تصفيه نموده و آب اضافي و مواد زائد را از آن جدا مي‌كند و بصورت ادرار از بدن خارج مي‌سازد. در افراد ديابتي، بعلت تجمع قند در رگهاي كوچك كليه، كليه ها دچار صدمه مي‌گردند. اين وضعيت شبيه به ايجاد يك سوراخ بزرگ در يك چاي صاف كن مي‌باشد. در اين حالت، موادي كه بايد بطور طبيعي در بدن حفظ شوند، از طريق اين تصفيه صدمه ديده، از طريق ادرار از بدن خارج مي شوند.
يكي از موادي كه در هنگام خرابي كليه ها در ادرار ظاهر مي گردد، پروتئين مي باشد. يك پروتئين ويژه به نام آلبومين در مراحل اوليه صدمه به كليه ها در ادرار ديده مي‌شوند. بنابراين انجام آزمايش ادرار همراه با آزمايش خون مي‌تواند بسيار با اهميت باشد. گاهي اوقات ممكن است بر اثر عفونت ادراري، در ادرار آلبومين ديده مي شود كه مي‌توان اين حالت را از وضعيت قبلي تشخيص داد.


گرفتاري اعصاب

ديابت مي‌تواند به دو طريق باعث صدمه به اعصاب شود: اول اينكه ممكن است با اختلال در خونرساني آنها، موجب آسيب به عصب شود (مثل چشمها و كليه ها) و ديگر اينكه با وارد آوردن صدمه مستقيم به عصب بعلت بالا بودن قند خون، باعث آن شود. هرگونه آسيب عصبي را اصطلاحاً نوروپاتي مي گويند. براساس اينكه كدام يك از سه نوع عصب آسيب مي بيند، نتيجه آن متفاوت خواهد بود.

اعصاب حركتي:

اعصاب حركتي حامل پيغامهاي عصبي از مغز به عضلات مي باشند و به اين طريق باعث انقباض عضلات مي گردند. آسيب به اين نوع اعصاب را اصطلاحاً نوروپاتي حركتي مي نامند و مي تواند منجر به از دست رفتن فعاليت عضلات كوچك دستها يا پاها شود. در چنين مواردي انگشتان پاها به سمت بالا چنگ مي شوند و انگشتان دستها هم ضعيف مي گردند.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 206

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما