فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 253
  • بازدید دیروز : 451
  • بازدید کل : 571452

تحقیق درباره عوامل زمينه ساز فرار دختران از خانه


تحقیق درباره عوامل زمينه ساز فرار دختران از خانه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:16

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

عوامل زمينه ساز فرار دختران از خانه

محيط نامساعد و تشنج آفرين خانواده ، طلاق و اعتياد والدين به خصوص پدر ، ارتباط با دوستان ناباب ، روابط كنترل نشده خانواده ها با يكديگر ، اختلاف والدين و فرزندان ، كنترل و سخت گيري افراطي و غير منطقي والدين ، مشكلات حاد اقتصادي ، احساس ناامني در خانه ، اختلالات شخصيت و روابط دختران فراري

دختران فراري معمولا در گروه سني 14 تا 25 سال قرار دارند موقعيت سني اين افراد نشان دهنده ي ميزان آسيب پذيري ، احتمال بزهكاري ، بزه ديدگي و يا قرباني شدن در برابر سوء استفاده هاي جنسي مختلف و ديگر سوء استفاده ها مي باشد در اين مرحله اهميت مداخله سريع همه جانبه خانواده و مسئولين ذيربط بسيار حائز اهميت است .

بايد توجه داشت كه خطر فقط خانواده هاي طبقات پايين از نظر اقتصادي واجتماعي را تهديد نمي كند ، بلكه بنابر تحقيقات در صد قابل توجهي از دختران فراري ، متعلق به خانوا ده هاي مرفه و متوسط به بالا هستند .

مخاطراتي كه پس از فرار دختران جوان بي پناه و آسيب پذير را تهديد مي كند معمولا عبارتند از :

1- ( گرفتار شدن در دام شبكه هاي قاچاق دختران و زنان جوان :

قاچاقيان ، ايادي خود را در مناطقي مانند پاركها ، مقابل مدارس راهنمايي و دبيرستانها و اماكن عمومي مي گمارند تا با پرسه زدن در اين اماكن و شناسايي دختراني كه از منازل خود فرار كرده اند ، آنها را با وعده ها يي ، به دام اندازند . گاهي فرار ، پس از طرح دوستي و آشنايي از سوي دلالان شبكه هاي قاچاق و دادن وعده هاي مختلف چون خروج آسان از كشور و درآمد خوب و زندگي بهتر، اتفاق مي افتد .

2 ( تجاوز و تحميل :

معمولا دختران فراري كه آسيب پذيرنيز هستند، گرفتار مشكل تجاوز ، اجبار و تحميل مي شوند قاچاقچيان ، دختران جواني را كه به هر انگيزه از خانه خود گريخته اند ، وسيله درآمد خود قرار مي دهند . آنها را به برقراري ارتباط جنسي و انجام كارهاي خلاف مجبور مي كنند . در سالهاي اخير نوع جديدي از فريب و قاچاق دختران و زنان از طريق اينترنت مشاهده مي شود كه بيشتر حاصل گسترش شبكه هاي ارتباطي مجازي است.

3 ( انگ اجتماعي و عدم امكان بازگشت به شرايط گذشته ، از ديگر مباحث تامل برانگيز در مورد دختران فرار است .

چرا فرار از خانه

فرار از خانه از جمله رفتارهاي ناسازگار نه اي است كه بيشتر از نو جوانان و جونان سر مي زند . با توجه به پيامد هاي سوء آن يكي از آسيب هاي خانوادگي و اجتماعي جامعه ، شناخته مي شود . آسيبي كه مي تواند بهداشت رواني فرد و جامعه را تحت تاثير قرار دهد . مسئله فرار زنان و دختران همراه با ساير معضلات وآسيب هاي اجتماعي مرتبط با آن درسالهاي اخير با رشد روز افزون در شهرهاي بزرگ بالاخص شهر تهران مورد توجه كار شناسان ، متخصصان علوم انساني قرار گرفته است . فرار از خانه در واقع زير پا گذاشتن مقررات خانوادگي و هنجارهاي اجتماعي است كه اغلب به علت ترس ، خشم ، يا انتقام جويي در مقابل عوامل مخرب و آشفته خانوادگي و اجتماعي رخ مي دهد .

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 242

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما