↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:26
قسمتی از متن فایل دانلودی:
با اينكه بيشتر مسلمانان صحتحديث غدير و اعلام ولايت اميرمؤمنان على - عليهالسلام - را پذيرفتهاند و غالبا آن را از احاديث قطعى و متواتر مىدانند، بازگروهى چنين مىپرسند: اگر واقعا حادثه غدير خم اتفاق افتاده و بسيارى نيز شاهد آنبودهاند، چرا شخص اميرمؤمنان - عليه السلام - براى اثبات حقانيتخود هرگز از آنبهره نگرفت؟ در باور اين گروه عدم استشهاد حضرت به حديث غدير نشاندهنده اين حقيقتاست كه يا واقعهاى به نام غدير در تاريخ تحقق نيافته، يا بر فرض تحقق برامامتحضرت دلالت نداشته است.
در پاسخ اين مطلب بايد گفت: اگر حديث غدير را از احاديث قطعى و متواتر ندانيم،بايد بپذيريم كه در ميان احاديث پيامبر اكرم(ص) و مطالب تاريخى مورد قطعى و متواتروجود ندارد; علاوه بر اين، اين ادعا كه اميرمؤمنان(ع) براى اثبات حقانيتخود بهحديث غدير استناد نكرده، خود شاهد بىاطلاعى و ناآگاهى گوينده آن است.
بررسى اجمالى كتابهاى معتبر و مورد قبول فرقههاى گوناگون اسلامى نشان مىدهد كهحضرت على(ع) بيش از 22 بار پيرامون غدير و استشهاد به آن سخن گفته است. هر چند اينموارد در حوصله اين مقاله نمىگنجد و نيازمند رصتبيشتر است، ولى براى نمونه تنهاده مورد آن را نقل و در بقيه موارد تنها به ذكر منابع بسنده مىكنيم.
1. برابر آنچه از منابع تاريخى به دست مىآيد اولين موردى كه حضرت على - عليه السلام - حديث غدير را مطرح فرمود، بعد از رحلت پيامبر اكرم - صلى الله عليه و آله - بود. وقتى حضرت را براى بيعتبه مسجد آوردند، آن بزرگوار با بيان حقانيتخود خلافت مسلمين را از آن خويش دانست و از بيعت امتناع كرد. بشير بنسعد انصارى برخاست و گفت: اى ابوالحسن، اگر انصار قبل از بيعتبا ابوبكر اين كلام را مىشنيدند، حتى دو نفر در باره بيعتبا شما اختلاف نمىكردند.
و....
مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان
برچسب های مهم