فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 569
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 565005

تحقیق درباره علمای دين در تاريخ معاصر تبريز


تحقیق درباره علمای دين در تاريخ معاصر تبريز

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:20

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

علماي دين، در تاريخ معاصر تبريز

 

– آيت ا... حاج ميرزاحسين شنب غازاني

– آيت ا... ميرابوالحسن انگجي

– آيت ا... علامه طباطبائي تبريزي

– حجة الاسلام علامه اميني

 

عالم رباني علامه سيد محمد حسين طباطبايي تبريزي

" سخن گفتن درباره انسان هاي کم نظير مثل علامه سيد حسين طباطبايي تبريزي کار بسيار دشوار است، قلم در وصف چنين شخصيتهاي بزرگ جهان عاجز است "

علامه سيد محمد حسين طباطبايي در سال 1281 در تبريز به دنيا آمد، بعد از تحصيلات مقدماتي وارد رشته هاي علوم ديني و عربي شد در سال 1300 رهسپار نجف اشرف شده و ده سال در حوزه علميه آن شهر از محضر علماي آن روزگار کسب فيض نمود و سپس بعد از رسيدن به مقام اجتهاد در سال 1314 به تبريز بازگشت.

وي از سال 1325 در شهر قم رحل اقامت افکند و به تدريس حکمت و تفسير پرداخت "علامه طباطبايي علاوه بر اين که مفسر قرآن بود بزرگترين اثر وي در اين زمينه "الميزان" اهميت بسيار دارد که اصل 20 جلدي آن به زبان عربي نوشته شده و ترجمه آن به فارسي نيز در دسترس است، علامه طباطبايي در سن 79 سالگي دار فاني را وداع گفت.

"خاطرات و شخصيت علامه طباطبايي از ديدگاه ديگران"

در سال 1364 ه.ق يعني حدود 50 سال پيش وقتي براي تحصيل علوم ديني به قم مشرف شدم در مدرسه حجتيه حجره اي گرفته و به درس و بحث و مطالعه ادامه دادم. چون بناي اين مدرسه کوچک بود، آيت الله حجت چندين هزار متر از زمين مجاور را تهيه و نظر داشتند مدرسه را توسعه دهند و بناي عظيمي به سبک اسلامي درست کنند که حاوي حجرات و مسجد و کتابخانه وسرداب و آب انبار و ساير مايحتاج طلاب باشد.

هر چه مهندس از تهران و غير تهران آمدند و نقشه هاي متنوع و مختلفي کشيدند مورد نظر آيت الله حجت واقع نشد تا بالاخره شنيديم : سيدي از تبريز آمده و نقشه اي کشيده که مورد نظر و تصويب آيت الله حجت قرار گرفته است.

ما بسيار شائق بوديم که اين سيد را ببينيم. در همين احوال شنيديم : آن سيدي که از تبريز آمده و نقشه ساختمان را کشيده است بنام قاضي معروف و در رياضيات و فلسفه زبردست و نيز درس فلسفه اي در حوزه شروع کرده است .

و...


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 378

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما