فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 382
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564818

تحقیق درباره غزل


تحقیق درباره غزل

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

فهرست

معناي غزل

منشاء غزل

رواج غزل

غزل پارسي

غزل گسسته

غزل پيوسته

شعرهايي از غزل

 

گروه تلفيق اوحدي خواجو عماد سلمان

انسان شاعر ايراني در ارتباطي زايا و پوينده در بارآوري و باردهي متقابل از "عشق" مايه مي ستاند وآن را در خميره "غزل" (منبع فرهنگ عاشقانه) شکل مي بخشد . از اين بابت کندو کاو در گرايش عميق ايرانيان به سرايش واز بر کردن غزل شايان دقت بسياراست . ايرانيان همواره تمايل ويزه اي به سرودن و از بخوانند "غزل" ابزار مي داشته اند و اکنون هر بيشتراين "مقوله" را بکاويم اعتقادمان محکم ترمي شود که : گزينش هنرمندانه ملت ما بي پايه نبوده و نيست همواره - عزيز اي مشعر- عوامل سنجابي اين گونه را رهبري کرد و مي کند چرا که "غزل" دربردارنده ظريف ترين ودقيق ترين نکات شاعرانه.عرفاني.نمادين وملموس زندگي بوده است که هرگز و هنوزه دگرگوني هاي اخلاقي غيره نتوانسته است بر اين نکات ونماد ها تاثير زرف بجاي گذارد .

 

معناي غزل :

معناي کلمه "غزل" در فرهنگهاي فارسي به صورت "رشتن " "ريسمان" و مجازا به "سخن گفتن با زنان .عشقبازي . حکايت کردن از عشق و عوالم جواني . سخن گفتن دروصف زنان .سرودن و..." آمده است .شيوه ي بيان درغزال همچون سايرشعرهاي غنايي وغرامي وبزمي به پيروي از مضمون و موضوع غزل تا حدي پوشيده و در پرده است : غزلسرا با به کار گرفتن واژه هاي خوش آهنگ و نرم وبا طرزبيان لطيف مخاطب غزل را ترغيب مي کند که دنباله تخيلات اورا درذهن وضميرخود بگيردوبا گشودن گره هاپيچيده مضمون و لفظ . التذاذ بيشتري ببرد . وبه طور خلاصه غزل کلامي است موزون با قافيه .خيال انگيز وبا مضموني عاشقانه وغنايي که حاکي از احساس خصوصي ودروني شاعر است با بياني لطيف وزباني فشرده . همين جا و بلافاصله بايد اضافه کرد که تعريف و تعبير غزل بدين گونه است تمام تغزلهاي مبتذل وبي جان وبي حال راهم که مقدار آنها هزاران برابرغزلهاي نغز وشور انگيز وشعور انگيز است در بر مي گيرد.

علت آن است که غزل که شاخص ترين نوع شعر است وبه طورکلي شعر وهنر براي جلوه گري که لازمه آن زايشي باشکوه وحياتي استوار وبا عزت است به تمهيد مقدماتي نياز دارد نه قابل شمارش است ونه تعريف پذير.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 137

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما