فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 303
  • بازدید دیروز : 429
  • بازدید کل : 571931

تحقیق درباره فارس


تحقیق درباره فارس

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه:

منطقه فارس از قديمترين مراكز تمدن ايران است، فارس در كتيبه هاي هخامنشي به صورت پارسه و در يوناني پرسيس كه معرب آن فارس است آمده است يونانيان پرسيس را كه تنها نام آن ايالت بوده اشتباها بر تمام ايران اطلاق مي كردند كه تا اين اواخر هم اروپائيان در اين اشتباه باقي مانده بود پارسي ها مردماني آريايي نژاد بودند كه تاريخ آمدنشان به اين سرزمين روشن نيست، همين اندازه از بيانات پادشاهان آشور استنباط مي شود كه پارسيها نيز مانند مادها مدتهاي مديد تحت تسلط آشوريها بودند و در اطراف اروميه يا در كرمانشاهان كنوني سكونت داشته اند.

يعقوب ليث مؤسس سلسله صفاري در سال 2620 ه.ق به فارس لشكر كشيد. پس از تسخير استخر رهسپار شيراز شده بعد از يعقوب برادرش عمرو در سال 268 ه.ق عازم فارس شد و امنيت را در آنجا برقرار كرد بعد از صفاريان فارس به تصرف ديالمه آل بويه در آمد، عضد الدوله با اينكه بغداد را در تصرف داشت مع ذلك پايتخت خود را شيراز قرار داد، به فرمان وي بر روي رود كر سدي بسته شد كه به بند امير معروف است.

در سال 1325 ه.ق (1907 م) قرار داد روس و انگليس مبني بر تقسيم ايران به سه منطقه يعني حوزه نفوذ روس در شمال و مركز و منطقه نفوذ انگليس در جنوب شرقي و منطقه بيطرف در جنوب غربي منعقد گرديد و در سال 1915 ميلادي پس از آنكه روسها تا اصفهان پيش راندند و انگليسها در جنوب قواي امنيه و طرفداران وكلاي مهاجر ايران را مغلوب ساخته بودند، دولتين روس و انگليس قرار داد 1907 را از ميان بردند و به جاي آن قرار داد ديگري كه به قرارداد 1915 معروف شد، بين خود بستند، به اين معني كه منطقه بيطرف را بكلي حذف كردند و قرار بر اين گذاشتند كه روسها تا حدودپانزده هزار متري قزاق تجهيز كنند تا بتوانند حافظ منافع روسها در شمال ايران باشند و همچنين نيرويي به همان اندازه بنام پليس جنوب در فارس، كرمان، يزد، اصفهان تحت عنوان حفظ امنيت راههاي جنوب ايران با هزينه دولت انگلستان به وجود امد.مركز استان فارس شيراز است و شهرستانهاي تابعه آن عبارتند از :كازرون، جهرم، داراب، فيروز آباد، لار، استربان، مرودشت، آباده، اقليد، نيريز ، فسا و ممسني.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 241

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما