فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 201
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 570082

تحقیق درباره فرصتهاي شغلي در نانو تکنولوژي


تحقیق درباره فرصتهاي شغلي در نانو تکنولوژي

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

فرصتهاي شغلي در نانو تکنولوژي

همگرايي علوم و فناوري در ابعاد نانو فرصت‌هايي براي تعليم و تربيت

معکوس‌کردن هرم يادگيري مي‌تواند موجب تسريع توسعه نانوتکنولوژي درآمريکا شود.

علم و مهندسي نانو، توانايي کنترل مواد در بنيادي‌ترين سطوح، كه شاملساختارهاي اتمي و مولکولي بنيادي تمام سيستم‌هاي زنده و ساخته‌هاي دست بشر هستند رافراهم كرده و درك بي‌نظيري از آن به‌دست ‌دهد.

اصول و پديده‌هاي مشابه در سرتاسر ابعاد نانو، نظمي را به‌وجودمي‌آورد که منجر به پيوستگي دانش، آموزش و فناوري مي‌شود. اهداف کليدينانوتکنولوژي، توسعه داروهاي مولکولي، افزايش بهره‌وري کار، تعميم محدوديت‌هاي قابلتحمل و توسعه و افزايش توانايي نيروي انساني است.

يکي از موانع بزرگ توسعه نانوتكنولوژي آموزش مي‌باشد. در طي10 تا 15سال آينده، نتايج تحقيقات فناوري‌هاي جديد به‌دليل نداشتن كاركنان آگاه بدوناستفاده خواهند ماند. اين مقاله در مورد نحوه آمادگي منابع انساني براي توسعهنانوتکنولوژي بحث خواهد کرد.

ايالات متحده راهبرد چندرشته‌اي براي توسعه پايه‌هاي علمي و مهندسيرا به كمك برنامة پيشگامي ملي نانوتکنولوژي ( NNI ) آغاز کرده است. بودجه فدرالبراي سال مالي 2003، 770 ميليون دلار است و براي سال 2004 بودجه‌اي معادل 849ميليون دلار درخواست شده است. سرمايه گذاري ساليانه NNI در زمينة تحقيقات بينرشته‌اي، با ملزومات آموزشي و اجتماعي در سال 2002 در حدود 30 ميليون دلار برآوردشده بود که در حدود 23 ميليون دلار آن شامل جوايز بنياد ملي علوم ( NSF ) و بورسيهدانشجويان بوده است.

آنچنانكه سازمان‌هاي دولتي گزارش كرده‌اند‌، سرمايه‌گذاري جهاني رويتحقيق و توسعه نانوتکنولوژي در شش سال گذشته هفت برابر افزايش يافته است يعنيتقريباً از 430 ميليون دلار در سال 1997 به حدود 3 ميليارد دلار در سال 2003 رسيدهاست. حداقل در 35 کشور نيز فعاليت‌هاي ملي در اين زمينه آغاز شده است.

نانوبيوتکنولوژي زمينه‌ا‌ي است كه به بررسي و درك سيستم‌هاي زنده ياغيرزنده با استفاده از اصول و تكنيك‌هاي زيستي در مقياس نانو مي‌پردازد و منجر بهتوليد وسايل و سيستم‌هاي جديد مي‌شود. انتظار مي‌رود در دهة آينده نانوتكنولوژي،بيوتكنولوژي، فناوري اطلاعات و علوم شناختي با هم يكپارچه شوند. اين فرآيندها باعثدرك مكانيسم حيات مولكولي بافت‌ها در مقياس نانو مي‌شوند.

سرمايه‌گذاري در تحقيقات و آموزش نانوسيستم‌هاي زيستي در NNI حدود 15% بودجه مالي سال 2002 تخمين زده شده بود که حدود 8% براي مفاهيم بنيادي، 4% درزمينه پزشكي و نانوادوات زيستي و حدود 3% براي كمك به زير ساخت‌ها بود.

در كل جهان منهاي ايالات متحده‌، سرمايه‌گذاري‌هاي دولتي در زمينه تحقيق و آموزش نانوبيوتکنولوژي در حدود 6% برآورد شده است. در بخش خصوصي، شرکت‌هاي بزرگ عمدتاً بر روي فراهم‌کردن مواد شيميايي و الکترونيکي نانوتکنولوژي تمرکز كرده‌اند و سرمايه گذاري در صنايع دارويي و نانوسيستم‌هاي زيستي تقريبا 10% برآورد شده است.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 306

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما