فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 415
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564851

تحقیق درباره فريضه نماز


تحقیق درباره فريضه نماز

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:25

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

نياز به پرستش و نيايش يكي از نيازهاي اساسي و عميق است كه در عمق روح و روان بشر وجود دارد استاد شهيد مرتضي مطهري رحمه الله عليه در اين باره مي فرمايد: يكي از پايدارترين و قديمي ترين تجلّيات روحي آدمي و يكي از اصل ترين ابعاد وجود انسان ها حس نيايش و پرستش است مطالعه آثار زندگي بشر نشان مي دهد كه هر زمان و هر كجا كه بشر وجود داشته نيايش و پرستش هم وجود داشته است. نيايش و دعا ارتباط رواني انسان با مركز و مبدأ آفرينش تست. هدف آفرينش عبادت ماست. قرآن مي فرمايد: وَ نا خَلَقْتُ الجن و الانس اِلاّ لِيَعْبُدوُن. (سورة ذريات آيه 56)

و ما جن و انس را مگر براي عبادت نيافريديم.

كه در اين مقاله سعي شده با توجه به اهميت نماز درحد بضاعت پرداخته شود كه انشاء الله مورد توجه قرار گيرد.


فريضة نماز

نماز به عنوان دين تلقي شده و معيار و ملاك ارزش آدمي و قبولي كليه ي اعمال و فرايض ديگر اوست و اگر درست اقامه گردد به عنوان معراج مؤمن و رأس دين شمره مي شود كه نياز به مداومت و محافظت دارد. همراهي و مداومت و محافظت از نماز ضرورت است خداوند در سورة معراج آيات 24ـ 23 بر مداومت و محافظت از نماز تأكيد مي كند . . . (انسان ها در نوسانند مگر نماز گزارني كه به نماز مداومت مي ورزند . . . و آنان كه به نماز خود محافظت دارند. اگر نماز بدون مداومت باشد كفر در پي دارد و اگر بدون محافظت باشد ميل به دنيا دارد.

اهميت و ضرورت موضوع

در اهميت نماز همين بس كه مولاي متقيان علي (ع) مي فرمايد: در نماز را در هر وقتي كه براي آن تعيين گشته بجا آور و از جهت بيكاري آن را پيش از وقت بجا نياور، و به جهت كار داشتن آن را از وقتش مگذران، و بدان هر چيز از عملت پيرو نماز توست .

و مقام معظم رهبري در پيام خود به اولين اجلاس ساليانه نماز در شهريور 7 مشهد مي فرمايد:

انسان هميشه محتاج نماز است و در عرصه هاي خطر محتاج تر، هيچ وسيله اي مستحكم تر و دايمي تر از نماز براي ارتباط ميان انسان با خدا نيست. لذا اقامه ي نماز به عنوان محكم ترين وسيله تن دادن به ربوبيت خدا و تن زدودن از ربوبيت غيره امر ضروري و حتمي است چنان كه رسول خدا (ص) در ضرورت و تداوم اقامه نماز فرموده است «هر كه عمداً نماز را ترك كند كفر ورزيده است».

پس اقامه ي نماز كه امري ضروري است در دوران نوجواني و جواني كه مرحله بسيار با ارزش عمر مي باشد و اكثر نوجوانان و جوانان اين دوره را در مركز آموزشي مي گذرانند، توجه به اين فريضه ي مهم، دادن آموزش و شناخت لازم به دانش آموزان و اقامه ي نماز در مدارس وظيفه و امري خطير مي باشد كه لازم است مسئولان و زمامداران آموزش و پرورش دربارة راه هاي جذب دانش آموزان به اقامه ي نماز شناخت بيشتري داشته باشند.

نماز، عبادت بزرگ

شناخت معبود و آفريدگار، محبّت او را در دل ايجاد مي كند و اين محبّت، انسان را به پرستش و عبادت و اظهار كوچكي و تواضع در برابر او وا مي دارد.

نماز، جلوه اي از بندگي انسان در پيشگاه خدا و مظهر عبوديت و عبادت است. آنكه «بنده» آفريدگار است و اين بندگي را احساس مي كند و مي داند و باور دارد، در برابر او مطيع است و در پيشگاهش سر بر خاك مي نهد و به سجده مي افتد و با وي راز مي گويد و راز مي طلبد و آن خالق يگانه را كه سر رشته دار اوست، به عظمت و پاكي مي ستايد.

و....


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 318

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما