فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 475
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569876

تحقیق درباره فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها


تحقیق درباره فن‌آوری اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:20

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

فن‌آوري اطلاعات و اثرات آن بر ساختار سازمان‌ها

کلمات کليدي: فن‌آوري اطلاعات، دوره تکاملي فن‌آوري اطلاعات، ساختار سازماني

مقدمه:

در عصري که تکنولوژي‌ها به سرعت دگرگون مي‌شوند و چرخه حيات کالاها کوتاهتر از هميشه شده است در عصري که عصر مشتري لقب گرفته، در عصري که استفاده مطلوب از دارايي‌ها از اهميت بالايي برخوردار است و به سبب پيچيدگي مسائل و مشکلات، نياز به اطلاعات در تصميم‌گيري‌هاي مديريت بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌شود، مي‌توان ادعا کرد تکنولوژي اطلاعات (1) در عصر انفجار اطلاعات (2) که با سرعت فزاينده‌اي در حال پيشرفت و دگرگوني است نقش مهمي را در اين تغيير و تحولات به عهده داشته است.

با نگاهي به چهار عصر عمده در تاريخ جهان:

1- عصر شکار (تا حدود سال 900 ميلادي)

2- عصر کشاورزي (تا حدود سال 1750 ميلادي)

3- عصر صنعتي (تا حدود سال 1950 ميلادي)

4- عصر اطلاعات (از 1950 ميلادي به بعد)

متوجه خواهيد شد که عصر حاضر را به عنوان عصر اطلاعات لقب داده‌اند، اگر انقلاب صنعتي سبب گشت که بشر قدرت ماشين را جايگزين نيروي زور و بازوي خويش نمايد، امروز جامعه متکي بر اطلاعات بر انسان اين فرصت را داده است که با بکارگيري فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات به بهبود توسعه هر چه بيشتر نيروي فکري خويش همت گمارد. بايد توجه داشت که توسعه فن‌آوري اطلاعات مرحله نويني را آغاز نموده است، گروهي اين مرحله را پايان مدرنيته و توليد فرامدرنيته ناميده‌اند، اما جدا از نام‌گذاري‌هاي مختلف، فن‌آوري اطلاعات و روند رو به گسترش آن دنياي کنوني و ساختار سازماني را متحول ساخته است که در ادامه مقاله اين موضوع مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

فن‌آوري اطلاعات چيست؟

اين سئوالي است که بيشتر مردم مي‌پرسند، با توجه به اصطلاحاتي که اين روزها به سرعت در فرهنگ‌مان جاي خود را باز مي‌کند و در محيط اطرافمان با آن برخورد مي‌نماييم، مردم روز به روز به درک اين اصطلاح بيشتر ترغيب مي‌شوند information Technology يک واژه نسبتاً جديد است، مترادف آن در فرانسه Informatique و در روسي informatikia مي‌باشد.

سازمان مديريت صنعتي اروپا فن‌آوري را وسيله به کارگيري دانش، علم و اکتشافات براي توليد کالا و خدمات تعريف نموده است. (1) و در اين ميان منظور از فن‌آوري اطلاعات به مجموعه‌اي از ابزارها و روشها گفته مي‌شود که براي توليد، جمع‌آوري اطلاعات و استفاده از آن در جامعه و سازمان به کار مي‌رود، که با کوچک کردن، ارزان‌کردن و کاربردي ساده باعث شده است دسترسي به اطلاعات از هر جا و توسط هر شخصي به راحتي صورت گيرد. (10) در بيان ساده‌تر فن‌‌آوري اطلاعات عبارت است از مجموعه روشهايي که افراد را در ضبط، ذخيره‌سازي، پردازش، بازيابي، انتقال و دريافت اطلاعات ياري مي‌نمايد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 195

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما