فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 202
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564638

تحقیق درباره فناوری ترموالكتريك


تحقیق درباره فناوری ترموالكتريك

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

خلاصه تاريخچه:

اوايل قرن نوزدهم آقايان، Thomas Seebeck و Jean Peltier ، توانستند پديده اي را كه پايه صنعت ترموالكتريك امروز است كشف كنند. Seebeck يافت كه اگر در محل اتصال دو هادي غير مشابه اختلاف دما ايجاد نمايد، جريان الكتريكي جاري ميشود .

از طرفي ديگر، Peltier ثابت كرد كه جريان عبوري از ميان دو هادي غير مشابه،باعث مي شود كه گرما يا منتشر شود و يا در محل اتصال جذب شود.

به هر حال پس از پيشرفتهاي نيمه قرن بيستم در فن آوري نيمه هادي كابردهاي عملي وسايل ترموالكتريك ممكن گرديد. با فن آوريهاي مدرن، اكنون ما مي توانيم طرح هاي ترموالكتريكي را توليد كنيم كه پمپ گرماي مؤثر حالت جامد را براي سرمايش و گرمايش ايجاد مي كنند.

بسياري از اين واحد ها همچنين مي توانند براي توليد توان DC در شرايطي خاص استفاده شوند (مانند تبديل گرماي تلف شده به جريان الكتريكي). كاربردهاي جديد و اغلب جالب ترموالكتريك هر روز در حال پيشرفت است.

 

 

اصول كار سيستم ترموالكتريك ( TE)

يك سيستم ترموالكتريك معمولي از يك رشته قرص نيمه هادي تلورايد بيسموت تشكيل گرديده است و به گونه اي تعبيه شده اند كه يك نوع از حاملهاي بار (مثبت يا منفي) بخش زيادي از جريان را حمل نمايد.

زوجهاي قرص N/P به گونه اي شكل داده شده اند كه از نظر الكتريكي با هم سري ولي از نظر گرمايي با هم موازي مي باشند. لايه هاي بيروني سراميكي آنها فلزي شده تا بتواند سطح پوششي براي قرص ها ايجاد نموده و آنها را از نظر الكتريكي به يكديگر متصل نمايد. به اين ترتيب قرص ها و لايه هاي بيروني يك ساختار لايه اي را تشكيل مي دهند . اندازه هر طرح ترموالكتريكي بين 0.25 * 0.25اينچ مربع تا تقريبا 2×2 اينچ مربع تغيير مي كند .

طرحهاي ترموالكتريكي مي توانند به صورت منفرد يا به صورت گروهي با اتصالات سري، موازي و يا سري - موازي بكار روند. در بعضي از كاربردها از طرحهاي چند حالته استفاده مي كنند.

 

كاربرد سرمايي و گرمايي سيستم ترمو الكتريك :

وقتي ولتاژ DC به سيستم ترموالكتريك اعمال مي شود حاملهاي بار منفي و مثبت در رشته قرص ها، انرژي گرمايي را از يك سطح لايه خروجي دريافت و آن را در سطح طرف ديگر آزاد مي كنند.

سطحي كه انرژي گرمايي از آن جذب مي شود سرد مي گردد و سطح مخالف كه انرژي گرمايي را دريافت مي كند گرم مي شود .

و....


مبلغ قابل پرداخت 16,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 220

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما