فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 142
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 570693

تحقیق درباره فناوری های Wireless


تحقیق درباره فناوری های Wireless

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه:

نزديك به 150 سال از اختراع تلگراف‏‏‏‏‏، ابداع بزرگ ساموئل مورس، مي گذرد. عملكرد اين دستگاه قطع و وصل كردن ولتاژ روي سيم بود. چيزي شبيه ارسال ديجيتال اطلاعات در مخابرات امروزي يعني صفر و يك (بيت). از آن به بعد انسان توانست از سيم مسي ميان دو نقطه سيگنالهاي اطلاعاتي را عبور دهد. بعدها گراهام بل، موفق شد با استفاده از ابتدائي تري اصول الكترومانيك، صدا را از درون سيم عبور مي دهد. بدين ترتيب صنعت مخابرات پا به عرصه ظهور گذاشت. با گذشت زمان و گسترش نيازهاي جامعه به ارتباط ميان يكديگر، لزوم توسعه هر چه بيشتر صنعت مخابرات در سطح كشورها و جهان امري ضروري بود ولي اين امر با مشكلات بزرگي همراه بود. كابل كشي ميان شهرها و كشورها جهت انتقال سيگنالهاي تلگراف و يا كانالهاي تلفني، با توجه به تضعيف توان سيگنال درون سيم و محدوديت فركانسي سيم، كار بسيار سخت و پرهزينه بود و سد محكمي در مقابل توسعه ارتباط بود. ولي كشف بزرگ ماركوني، يعني امكان انتقال سيگنال از طريق راديو، بدون نياز به سيم، جهش بزرگي در مخابرات را باعث گرديد. بدين ترتيب فناوري Wireless پا به عرصه عمل گذاشته شد. ديگر دست اندركاران مخابرات نيازي به صرف هزينه هاي سنگين جهت تهيه كابل هاي مسي ويژه و تقويت كننده ها جهت سيم كشي ميان شهرها و كشورها نداشتند بلكه با استفاده از انتقال راديويي و استفاده از رله هاي راديويي سيگنال هاي اطلاعاتي را تاچند صد كيلومتر جابجا مي كردند.حتي با ظهور ماهواره و امكان ارتباط ماهواره،‌قادر گرديد تا اطلاعات خود را از بخشي از كره خاكي به گوشه اي ديگر آن با كمترين هزينه فراهم سازد.

فناوري Wirelessبه فناوري گفته مي شود كه مدياي آن تنها هوا بوده و خالي از هر گونه مدياي ديگر نظير سيم يا حتي ماهواره باشد. عمدتا، ارتباط بدون سيمي كه از طريق ماهواره ميسر مي گردد را در اين طبقه دسته بندي نكرده و آن را در طبقه اي جداگانه به نام فناوري ماهواره، قرار مي دهند. فناوري Wirelessدر سال هاي اخير، به ويژه پس از ظهور شبكه هاي كامپيوتري و در راس آن اينترنت و شبكه هاي تلفن همراه، توانست به طور چشم گيري توسعه پيدا كرده و به عنوان يكي از روش هاي مهم انتقال اطلاعات و ارائه سرويس در بخش هاي مختلف صنعت مخابرات و ديتا خود را نمايان سازد.با ظهور شبكه هاي كامپيوتري،Wireless توانست به عنوان يكي از تكنيك هاي پر مزيت در ارائه دسترسي كاربران به شبكه و ديگر بخش ها موفق عمل نمايد. در اين مقاله به بررسي فناوري هاي موجود در حوزه Wireless و از ديدگاه تنها مخابراتي و ديتا مي پردازيم.

 

انواع فناوري هاي Wireless:

1- فناوري Wireless مبتني بر نور ليزر.

در اين فناوري كه تنها براي ارتباطات Point to Point كاربرد دارد،‌ از فرستنده و گيرنده هاي پرتوان ليزري كه در يك راستا و روبروي يكديگر قرار دارند استفاده مي گردد. بدين ترتيب لازم است جهت نور خروجي فرستنده به گونه اي تنظيم گردد كه گيرنده را در بر بگيرد. هر چه نور ليزر داراي طيف نوري باريك تر و پراكندگي كمتري باشد مسافت بيشتري را پوشش داده ولي تنظيم ميان فرستنده و گيرنده سخت تر مي گردد. در حال حاضر با اين فناوري مي توان سرعت ها ي بيش از 1Gbps را در مسافت هاي چند كيلومتر انتقال داد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 228

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما