↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:11
قسمتی از متن فایل دانلودی:
مدیریت فناوری و نوآوری:
دربردارنده کلیه روش ها، فرآیندها سیستم ها و مهارت هایی است کهجهت تبدیل منابع به محصولات بکار گرفته می شوند. به هرگونه تغییر و تحول در فناوری (ترک روشهای قدیمی و سنتی انجام امور) نوآوری اطلاق می شود. از جمله مهم ترین انواعنوآوری، می توان به نوآوری در محصول و نوآوری در فرآیند اشاره کرد.
نوآوری در فرآیند عبارتست از ایجاد تحولات موثر در روشهای تولیدبروندادها و محصولات. نوآوری در محصول نیز دربرگیرنده تغییرات و تحولاتِ ایجادشوندهدر خودِ بروندادها (اعم از محصولات و خدمات) است.
این چرخه با شناسایی یک نیاز آغاز شده و با تدارک روش هایی برایبرطرف کردن آن ها از طریق علوم ویا دانش های کاربردی دنبال می شود.
▪ اشاعه نوآوری های فناورانه:
افرادی که فناوری های نوین را برمی گزینند به ترتیب در پنج گروهذیل تقسیم بندی می شوند:
۱) نوآوران:
این دسته از افراد معمولاً ماجراجو هستند، بطوریکه که برخیافراد, آنان را خودرای و یک دنده و یا حتی افراطی تلقی می کنند.
۲) پذیرندگان پیشرو (زودهنگام):
موفقیتِ فناوری های نوین برای این افراد, بسیار حائز اهمیت است. زیرا اغلب دارای رهبرانی نوگرا و ایده پرداز هستند.
۳) اکثریت پیشرو (زودهنگام):
این دسته ازبرگزینندگان, تعمق بیشتری روی مسائل می کنند و تصمیمگیری شان مبنی بر بکارگیری فناوری های نوین، نیازمند زمان بیشتری است.
۴) اکثریت پسرو (دیرهنگام):
این گروه نسبت به تحولات فناورانه بدبین می باشند و رویکردشانبه نوآوری, با احتیاط فراوانی همراه است و غالباً در اثر افزایش نیازهای اقتصادی یافشارهای اجتماعی, فناوری های جدید را می پذیرند.
۵) عقب مانده ها:
این گروه نیز اغلب به خاطر انزوا و دیدگاه های محافظه کارانه خود، بسیار بدبینانه نسبت به نوآوری و تحول می نگرند.
و...
مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان
برچسب های مهم