فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 231
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569632

تحقیق درباره فناوری‌های امنيت اطلاعات كامپيوتر


تحقیق درباره فناوری‌های امنيت اطلاعات كامپيوتر

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:20

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

چكيده
مهم‌ترين مزيت و رسالت شبکه‌هاي رايانه‌اي، اشتراک منابع سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و دستيابي سريع و آسان به اطلاعات است. کنترل دستيابي و نحوه استفاده از منابعي كه به اشتراک گذاشته شده‌اند، از مهم‌ترين اهداف يک نظام امنيتي در شبکه است. با گسترش شبکه‌هاي رايانه‌اي (خصوصاً اينترنت)، نگرش نسبت به امنيت اطلاعات و ساير منابع به اشتراک گذاشته شده، وارد مرحله جديدي گرديده است. در اين راستا لازم است که هر سازمان براي حفاظت از اطلاعات ارزشمند، به يک راهبرد خاص پايبند باشد و براساس آن، نظام امنيتي را اجرا نمايد. نبود نظام مناسب امنيتي، بعضاً پيامدهاي منفي و دور از انتظاري را به دنبال دارد. توفيق در ايمن‌سازي اطلاعات، منوط به حفاظت از اطلاعات و نظام‌هاي اطلاعاتي در مقابل حملات است؛ بدين منظور از سرويس‌هاي امنيتي متعددي استفاده مي‌گردد. مقاله حاضر با توجه به اين رويکرد به طبقه‌بندی فناوري‌هاي امنيت اطلاعات، براساس دو ويژگي خواهد پرداخت: مرحله خاصي از زمان که در هنگام تعامل فناوري با اطلاعات، عکس‌العمل لازم در برابر يک مشکل امنيتي، ممكن است کنشي يا واکنشي باشد، و سطوح پياده‌سازي نظام‌هاي امنيتي در يک محيط رايانه‌اي.

كليدواژه‌ها: امنيت اطلاعات/ اطلاعات/ فناوري/ رده‌بندي/ شبكه كامپيوتري

 


مقدمه
اطلاعات در سازمان‌ها، مؤسسات پيشرفته و جوامع علمي، شاهرگ حياتي محسوب مي‌گردد. دستيابي به اطلاعات و عرضه مناسب و سريع آن، همواره مورد توجه سازمان‌هايي است که اطلاعات در آن‌ها داراي نقش محوري و سرنوشت‌ساز است. سازمان‌ها و مؤسسات بايد يک زيرساخت مناسب اطلاعاتي براي خود ايجاد كنند و در جهت سازماندهی اطلاعات در سازمان خود حرکت نمايند. اگر مي‌خواهيم ارائه‌دهنده اطلاعات در عصر اطلاعات، و نه صرفاً مصرف‌کننده اطلاعات باشيم، بايد در مراحل بعد، امکان استفاده از اطلاعات ذيربط را براي متقاضيان محلي و جهاني در سريع‌ترين زمان ممکن فراهم نماييم.
سرعت در توليد و عرضه اطلاعات ارزشمند، يکي از رموز موفقيت در سازمان‌ها، مؤسسات و جوامع علمي در عصر اطلاعات است. پس از سازماندهی اطلاعات بايد با بهره‌گيري از شبكه‌هاي رايانه‌اي، زمينه استفاده قانونمند و هدفمند از اطلاعات را براي ديگران فراهم کرد. به موازات حرکت به سمت يک سازمان پيشرفته و مبتني بر فناوري اطلاعات، بايد تدابير لازم در رابطه با حفاظت از اطلاعات نيز انديشيده شود.
مهم‌ترين مزيت و رسالت شبكه‌هاي رايانه‌اي، اشتراک منابع سخت‌افزاري و نرم‌افزاري و دستيابي سريع و آسان به اطلاعات است. کنترل دستيابي و نحوه استفاده از منابعي كه به اشتراک گذاشته شده‌اند، از مهم‌ترين اهداف يک نظام امنيتي در شبکه است. با گسترش شبكه‌هاي رايانه‌اي خصوصاً اينترنت، نگرش به امنيت اطلاعات و ديگر منابع به اشتراک گذاشته شده، وارد مرحله جديدي گرديده است.

و....


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 210

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما