فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 161
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 570042

تحقیق درباره فنون تصميم گيری


تحقیق درباره فنون تصميم گيری

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:22

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

فنون تصميم گيري

شماري از فنون و شيوه هاي سنتي و جديد تصميم گيري به طريق برنامه ريزي شده و برنامه ريزي نشده وجود دارند. تصميم گيري به طريق سنتي راه را براي استفاده از روشهاي كامپيوتري هموار كرد . در حال حاضر نمايش كامپيوتري و پردازش داده ها امكانات وسيعي را براي تجزيه و تحليل موقعيتهاي تكراري ، فراهم مي آورند .

تصميمات برنامه ريزي شده را مي توان به سادگي در برنامه كامپيوتر وارد كرد و حتي راههاي اجراي تصميمات را نيز مي توان در آن منظور كرد . چند دهه گذشته استفاده از پژوهش عمليات گسترش يافته و اين شيوه تا حدود قابل ملاحظه اي توسعه يافته است . همزمان با توسعه اين شيوه ، كارآيي حل مسايل برنامه ريزي شده و كيفيت راه حل ها نيز بهبود يافته است .

به نحوي كه بسياري از مسايل برنامه ريزي نشده گذشته ، به تدريج به مسايل برنامه ريزي شده تبديل مي شوند .

به طور كلي مديران هنگامي كه با يك مسأله روبرو مي شوند و سعي در حل آن مي كنند ، غالبا استفاده از يك طيف را سودمند تشخيص داده اند كه در يك نوك موقعيت هاي قابل پيش بيني ، در نوك ديگر آن موقعيت هاي فوق العاده دشوار غير قابل پيش بيني و بين اين دو قطب درجاتي از موقعيتهاي پيش بيني تا غير قابل پيش بيني قرار دارد . روي اين طيف سه واژه ديده مي شود كه وضعيت هاي مختلفي را نشان مي دهند . اين سه واژه عبارتند از : (( اطمينان )) ، (( خطر پذيري )) و (( بي اطميناني ))

اطمينان : هنگامي در شرايط اطمينان قرار داريم كه آگاه باشيم در آينده چه رخ خواهد داد . در شرايط اطمينان ، اطلاعاتي دقيق ، قابل سنجش و قابل اعتماد وجود دارد كه مي تواند مبناي استواري براي تصميمات باشد .

در اين حالت آينده تا حد زيادي قابل پيش بيني است . براي مثال بسياري از اصناف و كسبه بازار به يكديگر اعتماد دارند ، حرف و سخنان متقابلشان را در معالات مبنا قرار مي دهند . به عبارتي ديگر حتي اگر توافقشان به صورت غير رسمي هم صورت گرفته باشد ،‌ محترم شمرده خواهد شد .

خطر پذيري (ريسك) : در مواردي كه قابليت پيش بيني ، كاهش يابد ، وضعيت خطر پذيري پديد مي آيد . در اين شرايط اطلاعات كامل در دسترس نيست ، اما برداشت خوبي از احتمال به دست آوردن نتايج و پي آمدهاي خاص موجود است . براي مثال ، شركتهاي نفتي ممكن است ندانند كدام چاه خاص به نفت مي رسد ولي در يك برنامه حفاري كه شامل حفر چاههاي زيادي مي شود ، مي توان به خوبي تخمين زد كه چه تعداد چاه ممكن است به نفت برسد .

و...


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 171

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما