فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 182
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564351

تحقیق درباره فواید آموزش


تحقیق درباره فواید آموزش

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:17

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

در گذشته چنین تصور می‌‌شد که هوش یک توانایی ارثی غیر قابل تغییر است و به همین دلیل آموزش در آن تأثیری نخواهد داشت. این اندیشه حاصل نظریه هایی بود که هوش را تغییر ناپذیر می‌‌دانستند. نظریه های تازه تر که هوش را یک رشته فرآیند ذهنی می‌‌دانند بر تغییر ناپذیری آن اصرار چندانی نمی ورزند و لذا از لحاظ پرورشی نظریه های امیدوار کننده تری هستند .

گیج و برلاینر 1992- (Gage & Borliner) در این باره می‌‌گویند:

" ما می‌‌توانیم به برنامه های آموزش حل مسأله ای که رفتار هوشمندانه را افزایش می‌‌دهند بیندیشیم. ما می‌‌توانیم به برنامه هایی بیندیشیم که به دانش آموزان کمک می‌‌کنند تا زمان یادگیری، استراتژی های یادگیری یا توالی مطالب یادگیری خود نظارت کنند. می‌‌توانیم درباره مهارت های رمزگردانی یا مهارت های مقایسه کردن دانش آموزان کار کنیم - اگر فکر می‌‌کنیم مشکل آنان به این قسمت مربوط می‌‌شود - با آگاهی کامل از مفاهیم مربوط به هوش در نظریه های خبرپردازی جاری، می‌‌توانیم درک کنیم که پائین بودن سطح توانایی های کلی ذهنی یک شرایط عمومی فرد نیست بلکه یک الگوی رفتاری قابل اصلاح است."

آموزش

آموزش و پرورش فرايند يادگرفتن دانش و مهارت و ياد دادن آن است. اين فرايند از پيدايش انسان بر زمين آغاز شده، آرام آرام كامل‌تر شده و امروزه يكي از پايه هاي اساسي پيشرفت جامعه‌ها شده است. ايرانيان در فرايند پيشرفت آموزش و پرورش، نقش شايسته‌اي داشته‌اند به طوري كه شكوفايي تمدن اسلامي تا حدود زيادي وامدار تلاش آموزشگران ايراني است.

 

نخستين آموزگاران

در دوران پيش از تاريخ، كودكان آداب و رسوم را با پيروي از بزرگ‌ترها فرا مي‌گرفتند و چون همراه آنان به كار مشغول بودند، مهارت‌هايي مانند شكار كردن و كاشتن گياهان را مي‌آموختند. در تمدن‌هاي باستاني، كاهنان و روحانيان آموزش هاي مخصوصي مي‌ديدند و به آموزش ديگران مشغول مي‌شدند. آنان علاوه بر خواندن و نوشتن و مراسم ديني از پزشكي و اخترشناسي نيز آگاه بودند. يونانيان باستان نخستين كساني بودند كه يك نظام آموزش و پرورش رسمي بنيان نهادند، اما فقط پسران خانواده هاي ثروتمند مي‌توانستند از آن بهره‌مند شوند. يكي از درس‌هاي مهم آنان، هنر سخن‌وري براي سياست‌مداران جوان بود.

آموزش در ايران باستان

در دوران هخامنشي، آموزش رسمي ويژه‌ي روحانيان زرتشتي(موبدان)، شاهزادگان و دولت‌مردان بود. اما چون در آيين زرتشت آموزش و پرورش به مانند زندگي مهم شمرده شده بود، مردم ايران به پيروي از گفتار حكيمانه‌ي زرتشت، يعني پندار نيك، گفتار نيك و كردار نيك، اخلاق و مهارت‌هاي سودمند را به فرزندان خود آموزش مي‌دادند. در آن زمان آتشكده‌ها جايگاه رسمي آموزش بودند و موبدان علاوه بر درس‌ها مذهبي، پزشكي، رياضي و اخترشناسي نيز درس مي‌دادند.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 147

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما