فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره فوتبال و تاریخچه آن


تحقیق درباره فوتبال و تاریخچه آن

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

فوتبال و تاریخچه آن

فوتبال در اصل بازی ساده ای است و به همین دلیل بسیاری از فرهنگ ها بر این باورند که این ورزش را ایجاد کرده اند.

بسیاری از بازی ها و مسابقاتی که به صورت تیمی انجام می شود، با توپ همراه است و در آن درگیری و کشمکش وجود دارد. اینگونه بازی ها فراتر از یک فرهنگ خاص است و در کل جهان انتشار می یابد. برخی اجازه می دهند بازیکنان توپ را حمل و یا به آن ضربه بزنند، درحالی که برخی دیگر با خشونت تمام سعی در تصاحب توپ دارند. منشأ و مبدأ فوتبال در دنیای مدرن به انگلستان بازمی گردد. در این کشور هنگام تعطیلات مردان جوان از روستاهای رقیب مقابل یکدیگر به میدان می رفتند و سعی می کردند با حمل توپ، آن را به نقطه ای معین و یا گل برسانند.

این رقابت های ناهنجار که با شرکت هزاران بازیکن انجام می شد، هیچ قانون و مقرراتی نداشت و در نتیجه خسارات زیادی به روستاها و دارایی هایشان وارد می کرد و بازیکنان زیادی مصدوم و مجروح می شدند.به مرور زمان از سوی پسربچه های مدارس انگلستان توپ های جدیدی ساخته شد. هر مدرسه ای قانون و مقررات خاص خود را داشت. هنگامی که تیم ها مقابل یکدیگر بازی می کردند، باید مقررات مخصوص به آن بازی را رعایت می نمودند. در سال ۱۸۴۸ نمایندگانی از مدارس مختلف در کمبریج گرد هم آمدند تا قانون یکپارچه ای را تعریف کنند و چندین گردهمایی دیگر نیز تشکیل شد.

چنین نشست هایی در ۲ دهه بعد باعث پایه گذاری فوتبال در دنیای مدرن شد. پس از آن فوتبال تقسیم شد؛ برخی فوتبال خشن را می پسندیدند که در آن توپ حمل می شد و این در حالی بود که برخی دیگر طرفدار فوتبال امروزی بودند.این ۲ بخش سرانجام از هم جدا شدند.

گروهی که طرفدار رفتار خشن بودند، راگبی را تأسیس کردند. باشگاه های فوتبال، سازمانی تشکیل دادند که در آن قوانین جامع و یکپارچه وضع شود و نام آن را اتحادیه فوتبال گذاشتند. پس از چندی این رقابت به نام اتحادیه فوتبال شناخته شد. امروزه اکثر مردم جهان این ورزش را فوتبال می نامند و تنها آمریکایی ها آن را به نام Soccer می شناسند که این نیز برگرفته از بخشی از کلمه اتحادیه است.بازی از بریتانیا تا سراسر جهان گسترش پیدا کرد.

در اواخر قرن نوزدهم لیگ های فوتبال در اروپا، آفریقا، جنوب و شمال آمریکا تأسیس شد. در سال ۱۹۰۴ اتحادیه بین المللی فوتبال (فیفا) برای سازماندهی رقابت های جهانی تأسیس شد. در آن زمان مهمترین رقابت، المپیک بود اما فیفا سعی داشت رقابتی مجزا ایجاد کند. این انتظار تا سال ۱۹۳۰ ادامه داشت. پس از آن اروگوئه به عنوان میزبان حاضر شد هزینه تیم های شرکت کننده در مسابقات را بپردازد.

اروگوئه توانست در ورزشگاه مونته ویدئو، ۴ بر ۲ آرژانتین را شکست دهد و نخستین قهرمان جام جهانی لقب بگیرد و پس از آن رقابت ها محبوبیت بالایی کسب کرد. طبق برآوردها در جام جهانی ،۲۰۰۲ به طور متوسط ۳۱۴ میلیون نفر مسابقات را از طریق تلویزیون تماشا کردند. در دیدار نیمه نهایی که بین برزیل و انگلستان برگزار شد، تلویزیون گلوبو برزیل ۲/۹۴ درصد بازار را در اختیار داشت.

و.....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 534

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما