فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 100
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569501

تحقیق درباره فيزيك الكتريسيته


تحقیق درباره فيزيك الكتريسيته

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

بار و ماده

1 – الكترو استاتيك

تقسيمات الكتريسيته

2 - الكتروسنتيك

الكترو استاتيك يا الكترسيته ساكن :

اگر يك ميله شيشه‌اي را با ابريشم مالش دهيم و آنرا از يك نخ دراز آويزان كنيم به اين حقيقت دست مي‌يابيم كه دو نوع بار داريم. به همين ترتيب از مالش يك ميله پلاستيكي خز به همين نتيجه خواهيم رسيد. به اين ترتيب كه ايندو همديگر را مي‌ربايند ولي اگر يك ميله شيشه‌اي مالش داده شده با ابريشم را به مورد اول نزديك كنيم همديگر را مي‌رانند. بنابه قرارداد فوانكين نوع الكترسيته ظاهر شده بر روي شيشه را مثبت و نوع الكترسيته ظاهر شده بر روي پلاستيك را منفي ناميد. پس بارهاي همنام همديگر را مي‌رانند و بارهاي غير هم نام همديگر را مي‌ربايند. در اينجا مي‌توانيم رسانا و نارسانا و نيمه رسانا را توجيه كنيم بدين صورت كه اگر الكترونهاي آزاد را كه در فلزها بعنوان حاملهاي بار هستند (بنا به پديده هال) در رسانادر رساناها وجود دارند آزادانه به همه طرف حركت مي‌كنند و جريان را منتقل مي‌كنند ولي در نارساناها الكترونهاي آزاد وجود ندارند (نه بطور مطلق). نيمه رساناها حد بيان اين دو حالت مي‌باشد يعني اينكه تحت شرايطي مي‌توان در فلز الكترون آزاد بوجود آورد. نمودارهاي زير بيان كننده اين واقعيت هستند.

واحد بار در دستگاه C.G.S فرانكين است و آن عبارت است از باري كه بار برابر خود را در فاصله يك سانتي‌متر با نيرويي دفع يا جذب مي‌كند.

تعريف كولن : واحد بار در دستگاه استاندارد SI كولن مي‌باشد و آن عبارت است از مقدار باري كه بار مساوي خود را در فاصله يك متر با نيروي يك نيوتن جذب يا دفع مي‌كند.

 

شدت ميدان الكتريكي :

نكته جهت مي دان در بار مثبت و منفي را چنين رسم مي‌كنيم :

خطوط ميدان از بار مثبت خارج مي‌شوند و خطوط نيرو بر بار منفي وارد مي‌شوند.

مثال 1 – نيروي الكترواستاتيك دافعه بين دو ذرة آنها را وقتي كه به فاصله 10-13 متر از همديگر قرار دارند محاسبه كنيد بار هر ذره آنها 3.2 * 10-19 است. اگر جرم هر ذره 6.68*10-27 باشد نيروي مذكور را با نيروي جاذبه ثقلي بين ذرات مقايسه كنيد.

دو قطبي :

تشكيل شده است از دوبار مساوي غير همنام كه بفاصله 2a از يكديگر قرار گرفته‌اند .در اينجا هدف ما اين است كه نيروي وارد بر واحد بار در نقطه اي واقع بر عمود منصف خط واصل بين دو بار را محاسبه كنيم ، سپس در مورد شرايطي كه فاصله x خيلي بزرگتر از a ‌ باشد مطابق شكل بحث خواهيم كرد .

جريان متناوب : اگر الكترونها هميشه نوسان كنند جريان را متناوب گوئيم . AC

جريان مستقيم : اگر الكترونها هميشه رو به يك طرف و مستقيم حركت كنند جريان را مستقيم يا DC مينامنند .

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 199

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما