فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 419
  • بازدید دیروز : 451
  • بازدید کل : 571618

تحقیق درباره فیزیك یونانی


تحقیق درباره فیزیك یونانی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

یونانیان با تقسیم بندی گنبدهای آسمان برای هر یک از سیارات گنبدی خاص قائل بودند. نخستین کشفیات فیزیکی هنگامی صورت گرفتکه تلاش گسترده ای برای برهانی کردن ریاضیات آغاز شده بود. در این زمان الکتریسیتهو مغناطیس جدا از یکدیگر کنجکاوی انسان را برانگیخت. ذرات تشکیل دهنده ی جهان تقسیمبندی شد و نظریه ی اتمی ماده مطرح و اتر به عنوان عنصر کامل، این تقسیم بندی راتکامل بخشید. کروی بودن شکل زمین بطور مستدلل اثبات و حرکت دوار کائنات به دور زمینکه تصور می شد دایره منحنی کامل است، از بدیهیات محسوب می شد. منطق قیاسی کشف گردیدو تمام افکار و نظریات علمی را تحت تاثیر خود قرار داد استفاده از هندسه در نجوم آغاز شد. فاصلهی زمین تا تا ماه و خورشید محاسبه و نظریه زمین مرکزی زیر سئوال رفت. اما همچناناعتقاد عموم بر آن بود که زمین مرکز جهان است .

دستگاه زمین مرکزی تحت تاثیر تقدس دایرهها حرکت پیچیده ی سیاره ها را با استفاده از مدارهای تدویر توجیه کرد. مکانیکیونانی بر اساس نظریه زمین مرکزی بخوبی علت سقوط اجسام به طرف زمین را توجیه میکرد. یونانیان حرکت مستقیم نور را بیان و به تشریح خواص آینه ها پرداختند. اما منطققیاسی چنان بر افکار علمی آنان تسلط داشت که فیزیک یونانی را به بن بستکشید

 

نخستین اندیشه های علمی

انسان به دلیل ارتباط مستقیم و تنگاتنگیکه با طبیعت دارد از همان آغاز تفکر و تعمق خویش به پدیده های طبیعی نظر داشت وبرداشت های معینی از آنها به عمل می آورد. طبعاً آسمان که از آن باران، برف و نوربه انسان می رسید و نیز ستارگان شفاف در آن دیده می شد، جزء نخستین برداشت هایانسان بود و در نتیجه اولین اظهار نظرهای علمی در خصوص این پدیده لایتناهی بوسیلهانسان به عمل آمده است. در این راستا اولین نظریه های علمی توسط یونانیان ارائه شدهاست در آسمان هیچ چیزی نیست که در یک نگاهساده، خیلی دور به نظر برسد. بنابراین در نخستین برداشتها از جهان، طبیعی است کهگمان شود آسمان سایبان محکمی است که اجسام درخشان آن، همچون دانه های الماس، بر سقفآن چسبیده اند. این چنین بود که یونانیان باستان عقیده داشتند که آسمان بر شانه هایاطلس رب النوع یونانی قرار دارد .

اسطوره های یونانی دلالت بر آن داشت که که آسمان از یکی دو متری بالای قله کوه ها چندان بالاتر نیست. در قرن ششم تا چهارم پیش از میلاد، اخترشناسان یونانی بوجود تنها یک سایبان شک کردند. زیرا در اوضاع نسبی ستارگان ثابت که به برداشت آنان حول زمین حرکت می کردند، ظاهراً تغییری نمی دیدند، اما اوضاع نسبی خورشید، ماه و پنج سیاره عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل تغییر می کرد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 268

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما