فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

تحقیق درباره فیزیک در تنیس


تحقیق درباره فیزیک در تنیس

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

امروزه مربيان براي اينكه بتوانند به نحو موثري تكنيك ها را بهبود ببخشند ، به درك عميقي از بيو مكانيك نياز دارند . بيومكانيك عبارت است از مبحث حركات انسان . با تشخيص موثرترين الگوي حركتي لازم براي توليد ضربه، مي توان بهره وري حركات بازيكن را تحليل نموده و تشخيص داد كه چگونه مي تواند بهتر عمل كند . درك درستي از بيو مكانيك شما را قادر مي سازد تا بتوانيد به سوالات زير پاسخ دهيد :

- بهترين الگوي تكنيكي كدام است ؟

بهترين الگوي تكنيك مي تواند اينگونه تعريف شود كه : تكنيكي كه بازيكن را قادر مي سازد بهترين بهره وري را از تركيب قدرت و كنترل هم در هنگام زدن ضربه و هم در تكنيك هاي حركتي بوجود آورد و در عين حال ريسك صدمه بدني را نيز به حداقل برساند، بهترين الگوي تكنيك است . در تشخيص اشكالات و تصحيح بازيكن يك درك خوب از بيومكانيك به مربيان كمك مي كند تا از ويژگي هاي فرعي ضربه صرف نظر كرده و به جاي توجه به شكل كار، به بهره وري ضربه توجه كند .

- اصول كلي بيومكانيك تنيس چيست ؟

- تعادل

- نيروي حركتي

- نيروي متضاد

- حركت خطي

- انرژي الاستيك

- زنجيره هماهنگي

 

2- تعادل

تعادل عبارت است از قابليت حفظ موقعيت بدون تغيير، چه از لحاظ ايستايي و چه از لحاظ حركتي . از آنجا كه تنيس يك ورزش همراه با حركات مداوم است، به تعادل ديناميك نياز دارد . لازم است مربي رعايت خط محور عمودي را از سوي بازيكن مشاهده كند . اين امر وي را قادر خواهد ساخت كه نيروي خطي و زاويه اي را منتقل نمايد . مثلا" وقتي يك بازيكن عالي در موقعيت دشواري قرار مي گيرد، باز هم مي تواند سر و بالاتنه خود را به جهت نواختن يك ضربه موثر، با ثبات نگه دارد .

3- انرژي حركتي

قانون حركت مي گويد يك جسم در ثبات يا حركت باقي مي ماند مگر اينكه تحت تاثير يك نيروي بيروني قرار گيرد . يعني مقاومت جسم در مقابل به حركت درآمدن يا از حركت ايستادن . مثلا" يك بازيكن تنيس چگونه از يك موقعيت ايستاده در يك نقطه به سـرعت حركــت مي كند، حركت را كند مي كند يا سريعا" جهت خود را تعويض مي نمايد .وقتي بازيكن در حالت آماده قرار دارد، بدن و راكتش بي حركتند يعني مقداري انرژي در خود ذخيره دارند تا بتواند بر مقاومت در مقابل حركت فائق آيند . با استفاده از نيروي جاذبه و توليد نيروي وارد شده به زمين، ماهيچه ها با منقبض شدن به حركت در مي آيند . وقتي با دستي كه كاملا" دراز نشده، ضربه مي زنيم، در مقايسه با ضربه اي كه با دست كاملا" دراز شده مي زنيم، انرژي كمتري توليد مي شود . بنابراين مقاومت كمتري هم در مقابل چرخش كه بسرعت به سر راكت منتقل مي شود، وجود دارد .

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 228

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما