فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 364
  • بازدید دیروز : 451
  • بازدید کل : 571563

تحقیق درباره فيلترهای الكتريكی


تحقیق درباره فيلترهای الكتريكی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

فيلترهاي الكتريكي (Electrostatic precipitators)

مقدمه:

فيلترهاي الكتريكي از نظر نوع كاربرد در رديف دستگاههاي كنترل كننده ذرات جامد و قطرات مايع قرار مي‌گيرد. اين ذرات غالباً در ابعادي در فرايند توليد بعضي از كارخانجات مختلف صنعتي توليد مي‌شوند. هرگاه بدليل ضرورت فرآيندي اين ذرات و قطرات در مسير موافق و يا مخالف جراينهاي گازي قرار گيرد قسمتي از اين ذرات به داخل جريان گاز يا هوا منتقل مي‌شود و در اكثر مواقع به دلايل مختلف لازم است در مرحله‌اي ديگر از خط توليد اين ذرات و يا قطرات از مسير جريان گاز جدا گردند.

برگشت دوباره مواد به چرخه توليد، جلوگيري از ورود ذرات گاهي با سختي بالا به قسمتهاي مختلف تنها يا ديگر ماشينهاي متجرك به منظور ممانعت از خوردگي سايشي و يا جلوگيري از فرسايش قطعات متحرك پرسرعت صنعتي مانند پره‌هاي توربين در اثر برخورد با ذرات جامد از علل مهم اين جداسازي هستند كه عموماً جنبه اقتصادي دارند.

جلوگيري از آلودگي هوا و پيشگيري از ورود ذرات به هواي مورد تنفس مردم فيزيكي ديگر از اين دلايل است كه بيشتر از نقطه نظر زيست محيطي داراي اهميت است و ممكن است در كوتاه مدت انجام آن براي كارخانجات سودي دربرنداشته باشد. اما به دليل روند رو به تزايد ورود ذرات ناشي از فعاليت‌هاي صنعتي به هواي شهرها كه گاهي سلامت مردم رابه مخاطره انداخته است. قوانيني براي جلوگيري از كار كارخانجات آلوده ساز وضع شده و آنان را ملزم به استفاده از دستگاههاي كنترل كننده ذرات جامد در جريان كارها مي‌نمايد.

متأسفانه صنعت كنترل آلودگي هوا متناسب با پيشرفتهاي صنعتي شگرفي كه بشر در حال حاضر به آن دست يافته متكامل نگرديده است .عدم تكامل دستگاههاي كنترل كننده ذرات متناسب با تكامل كارخانجات توليد كننده آنها سبب افزايش آهنگ آلودگي هوا در كره آبي شده است . آمارها بالغ بر 18ميليون تن بوده است و پيش‌بيني در سال های آینده با توجه به آهنگ رشد اين انتشار بالغ بر 50ميليون تن در همان كشور است.

همانگونه كه اشاره شد ابعاد كوچك ذرات توليد شده ناشي از فعاليت‌هاي صنعتي فيزيكي ديگر از دلايل عدم توفيق مهار اين آلودگي‌ها است. به گونه‌اي كه هر چه اين ابعاد كوچكتر باشد كنترل آنها به مراتب سخت‌تر مي‌گردد. از سوي ديگر ميزان آسيب وارد شده به انسان بدليل تنفس هواي محتواي ذرات نيز با قطر آنان بستگي دارد. مطالعات نشان مي‌دهد كه ذرات بالاتر از ده ميكرون در هنگام تنفس به طريق مؤثري هنگام ورود به مجراي تنفسي فوقاني (مژك و مخاط بيني) جدا مي‌گردند و ذرات كوچكتر از اين سيستم عبور مي‌نمايد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 216

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما