فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 52
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 570800

تحقیق درباره فلسفه تعليم و تربيت


تحقیق درباره فلسفه تعليم و تربيت

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:22

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

فلسفه تعليم وتربيت

ابتدا بايد فلسفه را تعريف کنيم.در واقع تعريف واحدی از فلسفه که مورد اتفاق همه صاحب نظران باشد وجود ندارد.دليل آن وجود ديدگاههای متفاوت از فلسفه است.نظرات ما راجع به زندگی،جهان،ومسايلی از اين قبيل از نوع فلسفی خواهد بود.هر پاسخی که به مسايل فوق داده شود در حقيقت فلسفه مارا نسبت به آنها بيان داشته است.هر فردی خواه نا خواه ديدی کلی در باره زندگی،جهان،و...دارد،يعنی دارای فلسفه است.نوع اين فلسفه بستگی به عوامل بيشماری از جمله چگونگی شناخت،نحوه و ميزان تجارب ونوع فرهنگی که ما در آن زندگی کرده ايم،دارد . بنابراين انتظار ما از فلسفه حل مسايل و مشکلات زندگی است.

هر چند که تعريف واحدی از فلسفه وجود ندارد.ولی ناگزيريم تعريفی از فلسفه داشته باشيم.فلسفه را اينگونه تعريف می کنيم:

فلسفه عبارت است از بررسی،شناخت و پاسخ به مسايل و مشکلات زندگی انسان به گونه ای که اين مسايل و مشکلات را نتوان از طريق علمی و تجربی حل کرد.

بنابراين با توجه به تعريف فوق اهميت فلسفه دراين است که به هرحال مسايلی در زندگی وجود دارد که پاسخ دادن به آنها از طريق علمی ميسر نيست،بلکه تنها از طريق تفکر و انديشيدن قابل حل می باشند.مسايلی از قبيل :آيا انسان آزاد است يا مجبور؟چرا انسان به وجود آمده است؟

در آموزش و پرورش هم مسايلی وجود دارد که برای پاسخگويی به آنها به فلسفه روی می آوريم وچون هر کسی دارای فلسفه ای است بنابراين در طول تاريخ مکاتب فلسفی گوناگونی پايه گذاری شده است.

 

افلاطون، جنسیت و تعلیم و تربیت

پیشگفتار

گزانتیپ همسر سقراط_ منهای اینكه وجود تاریخی داشته باشد یا نه_ شمای كاریكاتورگونه ای است كه یونانیان باستان از زن به تصویر كشیده اند. منهای داستانهای گوناگونی كه از ماجراهای سقراط و همسر تندخو، نادان و بهانه جویش گزانتیپ نقل میكنند. در میان اثار شاعران، نمایشنامه نویسان و متفكران یونانی نیز جملات فروانی در نكوهش زنان وجود دارد. افلاطون در این میانه استثنایی عجیب به شمار می آید چنانكه بلافاصله پس ازاو، گفته هایش توسط ارسطو مورد انتقاد واقع شد. ارسطو نه تنها به دفاع از اندیشه ها و عقاید گذشته گان میپردازد، كه گوی سبقت را از آنان می رباید چنانكه نكوهش و تحقیر زنان در سراسر تاریخ تفكر فلسفی همانندعادتی تكرار شده است. اما آنچه در این جا منظور نظر ماست پرداختن به اندیشه های افلاطون در باب جایگاه زنان بعنوان اعضای اجتماعی است كه افلاطون بعنوان آرمانشهر خود مطرح میكند. افلاطون در كتاب مفصل جمهوری و پس از آن، با جرح و تعدیلهایی در كتاب قوانین از آرمانشهر خود و قوانینی كه باید بر آن حاكم باشد سخن میگوید و در این میانه به زنان جامعه آرمانی خود نگاهی متفاوت از اندیشه رایج در میان یونانیان دارد.

و....


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 194

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما