فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 122
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 570003

تحقیق درباره فلسفه رياضيات


تحقیق درباره فلسفه رياضيات

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

فلسفه رياضيات

فلسفه رياضي يا فلسفه رياضيات ، شاخه‌اي از فلسفه است که به بنيادهاي وجودي رياضيات مي‌پردازد. از جمله پرسش‌ هائي که فلسفه رياضي ، کوشش در پاسخ به آن دارد اين‌ها است:

  • چرا رياضي ، در توضيح طبيعت موفق است؟
  • وجود داشتن عدد يا ديگر موجودات رياضي ، به چه معنا است؟
  • گزاره‌هاي رياضي به چه معنائي صحيح‌اند و چرا؟(ناظر بر منطق و استدلال رياضي)

بعضي مسائل موجود در دنياي طبيعي را نميتوان به سادگي حل نمود ولي زمانيکه وارد دنياي رياضيات ميشويم آن مسئله به سادگي حل شده و وقتيکه نتيجه به دنياي طبيعي منتقل ميشود کاملأ منطبق بوده به همين دليل دنياي رياضيات به سرعت گسترش يافته و در آن دنياهاي ديگري ايجاد شده است. از جمله دنياي جبر - هندسه - معادلات ديفرانسيل - لاپلاس - انتگرال و ... حال کافيست که شما بتوانيد اين المانهاي دنياي طبيعي را به دنياي رياضيات وارد نموده و بلعکس نتيجه را به دنياي طبيعي باز گردانيد که اين عمل معمولأ توسط علم فيزيک انجام ميگردد.

در آغاز قرن بيستم سه مکتب فلسفه رياضي براي پاسخ‌گوئي به اين‌گونه پرسش‌ها به وجود آمد. اين سه مکتب به نام‌هاي شهودگرايي و منطق‌گرايي و صورت‌گرايي معروف‌اند.

سرنوشت
هر بحث بستگي به سوالهايي بنيادي دارد كه در آن مطرح مي شود اينجا كه بحث در مورد فلسفه ي رياضيات است پرسش اساسي ما از رياضيات درباره ي چيستي آن است پيداست مولفي ديگر كه در سلسله مراتب قدرت جايگاهش با مولف اين متن فرق دارد ممكن است سوال ديگري را بنيادي تر بداند هرچند پيشرفت در اين راه به منظور رسيدن به پايان كار نيست بلكه كشف ويژگيهاي راه است

رياضيات چيست ؟

ما اين سوال را در مركز توجه قرار مي دهيم وپيرامون آن حركت مي كنيم تا از زواياي مختلف به آن بنگريم.

چيزي كه در اين ميان مهم جلوه مي نمايد حكومت منطق بر رياضياتي است كه چيستي اش را نمي دانيمدر اينجا با عملكرد منطق سر وكار داريم و آن باز شناختن درست از نادرست است وچيزي كه در اكثر شاخه هاي رياضيات راه را تعيين مي كند همين گزاره ي درست ونادرست بودن نقيض آنست پذيرفتن گزاره أي درست و ادغام آن با گزاره ي درست ديگر گزاره ي سومي پديد ميآورد ورياضيات پيش ميرودنيچه در فراسوي نيك وبد مي گويد : ((از كجا معلوم كه ما نادرست را خواستار نباشيم؟))

اين سوال ما را به ياد حرف ديگري ازنيچه مي اندازد :

((از نظر ما نادرستي يك حكم دليل رد ناگزير آن حكم نيست بايد ببينيم آن حكم تا كجا پيش برنده ي زندگي است ))

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 230

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما