فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 149
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 570030

تحقیق درباره فلسفه قیام عاشورا


تحقیق درباره فلسفه قیام عاشورا

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:15

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

الف:بیعت خواستن یزید از امام حسین (ع)

در حادثه كربلا ما به مسائل زیادی بر می خوریم در یكجا سخن از بیعت خواستن یزید از امام حسین (ع) و امتناع امام از بیعت، در یكجا دعوت مردمكوفه از امام حسین و پذیرفتن امام ولی در جایی بدون توجه به مسئله بیعت و بدون توجهبه درخواست دعوت كوفیان حضرت حسین (ع) از اوضاع حكومت انتقاد می كند. از فساد وحرام خواریها و ظلم و ستم انتقاد می كند و اینجا امر به معروف و نهی از منكر رالازم می بیند.

البته حقیقتاً باید گفت همه این سه مورد تاثیر داشتهاست چون پاره ای از عكس العملهای امام بر اساس امتناع از بیعت پاره ای بر اساس دعوتمردم كوفه و پاره ای بر اساس مبارزه با منكرات و فسادهای آن برهه از زمان صورتگرفته است. حال باید دید دو عامل اصلی قیام چه بوده است. و باید دید كدام عاملتاثیری به سزایی داشته است.

توضیح عكس العمل اول را همه شنیده ایم كه معاویه باچه وضعی به حكومت رسید وقتی اصحاب امام حسن مجتبی (ع)، آنقدر سستی كردند امام یكقرارداد موقت با معاویه امضاء كردند در مفاد این صلحنامه آمده بود كه بعد از مرگمعاویه مقام خلیفه مسلمین به امام حسن (ع) برسد و اگر ایشان به شهادت رسیده بودند بهبرادرش امام حسین (ع) منتقل شود برای همین معاویه امام حسن مجتبی (ع) را مسموم نمودند تامدعایی نماند و خود معاویه می خواست حكومت را به شكل سلطنت و موروثی در بیاورد. تازمان معاویه ، مسئله خلافت و حكومت یك مسئله موروثی نبود و فقط دو طرز تفكربود:

الف:یك طرز تفكر كه خلافت، فقط شایسته كسیاست كه پیغمبر او را منصوب كرده باشد.

ب: یك طرز تفكر دیگر این بود كه مردم حق دارند خلیفه ای برای خودشان انتخاب كنند و این مسئله در میان نبود كه یك خلیفه برای خود جانشین معین كند اما تصمیم معاویه از همان روزهای اول این بود كه نگذارد خلافت از خانه اش خارج شود ولی خود معاویه احساس می كرد این كار فعلا زمینه مساعدی ندارد و كسیكه او را به این كار تشویق و تشجیع نمود مغیره بن شعبه (لعنه ا…) بود چون مغیره خودش طمع حكومت كوفه را داشت مغیره همان شخصی بود كه با غلاف شمشیر به پهلوی خانم زهرا (س) زد و همان مغیره ای كه قبلا هم حاكم كوفه بوده است و از اینكه معاویه او را عزل نموده بود ناراحت بود.

و..


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 177

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما