فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 358
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564794

تحقیق درباره قارچ های سمی


تحقیق درباره قارچ های سمی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مسموم كنندگي قارچ ها:

مسموم كنندگي قارچ يك معضل و نگراني در سرتاسر جهان است. مصرف روزافزون قارچ ها به عنوان جزء اصلي و سازنده رژيم غذايي مواد آلي به منظور درمان هاي جايگزين و به وسيله كودكان بي سرپرست بويژه به منظور توجه به مسموميت قارچي به جساب مي آيد. در حالي كه خوردن اكثر قارچ ها موجب مسموميت نمي شود. اما امكان كشنده و مهلك بودن و مسموم كنندگي قارچ ها وجود دارد. شيوع سمي شدن قارچ ها در قله هاي آمريكا مطابق با قارچ هاي ناحيه اي وجود دارد كه به صورت معضلي رشد مي كنند و اين مورد معمولاً در ساحل كشورهاي غربي افزايش يافته است. اين سموم اغلب از راه خوردن وارد بدن مي شوند اما تزريق داخل رگي توكسين قارچ و افشره هاگ قارچ نيز گزارش شده است. سمي بودن قارچ ها ممكن است مطابق توكسين و نحوه ارائه پزشكي طبقه بندي شود. توكسين هاي قارچي به 7 گروه اصلي ذيل تقسيم شده اند:

1- آماتوكسين (سيكلوپيته)

2- ارلانوس (گونه هاي كورتيناريوس)

3- گيرومتيرين (مونتوميتيل – هيدرازين)

4- موسكارين

5- اسيد ايوتنيك

6- پسيلو سيبين

7- كوپرين (دي سولفيرامليك)

برخي از نويسندگان گروه هشتمي را هم در نظر گرفته اند كه تنها موجب علائم بيماري زا در ناحيه معده و روده مي شود. نشانه هاي بيماري آمانيتين فالويدها 90 تا 95 درصد از مرگ و ميرهاي ناشي از مسموميت قارچي در آمريكاي شمالي را در بر مي گيرند. اين بحث و بررسي يك مورد پزشكي مي باشد زيرا قارچ هاي خراب اغلب براي تشخيص در دسترس نيستند و سمي شدن آنها ممكن است از طريق يك گونه جداگانه يا تركيب گونه هاي مختلف صورت پذيرد. اطلاعات Treastrail نشان مي دهد كه تنها احتمال تشخيص و در دسترس نبودن قارچ 4/3 درصد مي باشد.

بيماران اين تحقيقها با مشخصات پزشكي قابل مقايسه در مورد خوردن قارچ به اين مركز مراجعه مي كنند حتي يك تكه كوچك از يك قارچ سمي نيز ممكن است موجب مرگ شخص گردد. پختن، نمك زدن و خشك كردن، تمام سموم قارچ را غيرفعال نمي كند و حتي بوي دود حاصل از پختن برخي از قارچ هاي سمي نيز مي تواند موجب مسموميت شود.

فيزيولوژي بيماري:

هر گروه قارچ اثر سمي بودنش را به وسيله يك مكانيسم متفاوت نشا مي دهد و توكسين هاي خاص تمايل به سيستم هاي اندام هاي فردي دارند. آماتوكسين هايي كه شامل amannitin، verotoxin و phalloide هستند موجب آسيب شديد به سلول ها از طريق جلوگيري كردن از RNA پلي مر از II مي شوند كه از سنتز پروتئين در سطح سلول جلوگيري مي كند كه موجب مرگ سلول مي شود. اندام هاي ديگر با سرعت با بوي نقل و انتقال (مثلاً ناحيه معده و روده و كليه ها) نيز بشدت تحت تأثير قرار مي گيرند. اسيد ايبوتنيك به ترتيب Muscimol با اسيد گلوتاميك و گيرنده هاي GABA با مداخله گوينده هاي CNS پيوند برقرار مي كنند. مونومتيل هيدرازين از قارچ هاي حاوي گيدوميترين ناحيه روده و معده جگر.كبد و كليه ها را تحت تاثير قرار مي دهد و از راه وابسته به پيريدوكسين در سنتز GABA جلوگيري مي كند.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 265

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما