فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 340
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569741

تحقیق درباره قانون جهانی گرانش


تحقیق درباره قانون جهانی گرانش

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

اطلاعات اولیه

آنچه اشاره شد، تحت عنوانقانون جهانی گرانش نیوتنمعروف است. این قانون مقدار ، جهت و نوعنیرویگرانشیرا که دو ذره بر یکدیگر اعمال می‌کنند، بیان می‌کند. بهتر است بدانیم کهنیروهای گرانش میان دو ذره ، همان زوج نیروهای عمل و عکس‌العمل هستند. ذره اولنیرویی به ذره دوم وارد می‌کندکه جهت آن به طرف ذره اول و در امتداد خطی است که دوذره را به هم وصل می‌کند. به همین ترتیب ، ذره دوم هم نیرویی به ذره اول واردمی‌کند که جهت آن به طرف ذره دوم و در امتداد خط واصل دو ذره است. بزرگی این نیروهامساوی ، ولی جهت آنها خلاف یکدیگر است و ازقانون سوم نیوتنتبعیت می‌کنند.

 

ثابت جهانی گرانش

بر اساس قانون گرانش ، نیروی جاذبه گرانش میان دو ذره با حاصلضرب جرم آن دو ذره نسبت مستقیم و با مجذور فاصله بین آنهانسبت معکوس دارد. بنابراین برای اینکه این تناسب به یک رابطه تساوی تبدیل شود، درطرف دوم یک ثابت تناسب اضافه می‌شود. این ثابت به نامثابت جهانی گرانشمعروف است. ثابت گرانش یککمیتنرده‌ایاست و دارای دیمانسیونمی‌باشد.

نیرویی که دو ذره به جرمهایm1وm2و بفاصلهrاز هم به یکدیگر وارد می‌کنند نیرویجاذبه‌ای است که در امتداد خط واصل دو ذره اثر می‌کند و بزرگی آن برابر است باF = Gm1m2/r2. در این رابطهGثابتجهانی گرانش نامیده می‌شود و مقدار آن برای تمام زوج ذرات یکساناست.

شسصت سال از مرگنیوتنگذشته بود کههنری کاوندیشقانون گرانش را از طریق تجربیو به کمک یکترازویدواردر آزمایشگاه تأیید کرد. در این آزمایش همچنیناندازه عددی ثابت گرانش G برای نخستین باربدست آمد. ضریبGضریب جاذبه عمومی نیوتن نام دارد و مقدار آن درسیستم SI برابر است با: 6.67X10-11

نخستین اندازه گیری دقیق را کاوندیش در سال 1177/1789 انجام داد در قرن 19 نیزپوئین تینگوبویزاصلاحات مهمیدر این اندازه گیری انجام دادند.

ثابتهای بنیادی در دنیای فیزیک نقش بسیار مهمی ‌ایفا می‌‌کنند. ساده‌ترین و شاید بارزترین نقش آنها این است که روابط تناسبی را به تساوی تبدیل می‌‌کنند.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 210

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما