فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 436
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564872

تحقیق درباره قسم های قرآنی


تحقیق درباره قسم های قرآنی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

قرآن مجید که کتاب هدایت بشر می‌باشد برای تربیت انسان روشهای متعددی را مورد توجه قرار داده که به کار بردن سوگند یکی از آن روشهای تربیتی می‌باشد. زیرا چنانکه می‌دانیم سوگند یادکردن در میان عامه مردم امری رایج بوده و هرکدام از آنها براساس آداب و رسوم و دینی که دارند قسم یاد می‌کنند تا با اینکار یا مطلبی را تاکید نمایند یا توجه مخاطبان را نسبت به اهمیت نکته مورد نظر که درباره‌اش سوگند می خورند جلب نمایند. چرا که وقتی کسی سوگند یاد می‌خورد که به جان خودم این مطلب درست است در حقیقت مثل اینکه می‌گوید همین قدر که جان من عزیر و محترم است این سخن نیز دارای احترام و ارزش بوده و خالی از هر گونه دروغی می‌باشد. البته با نظر به اینکه قسم در مواردی یاد می‌شود که نزد آدمی بسیار دارا احترام می‌باشد بالطبع موردی که نسبت به اثبات یا نفی آن نیز قسم یاد می‌کنیم به همان میزان داری احترام و ارزش می‌باشد و این همان تاکیدی است که از قسم فهمیده می‌شود. که این نوع تاکید در سوگندهای قرآنی نیز وجود دارد به این معنی که اگر خداوند به جان پیامبر قسم یاد می‌کند و سپس مطلبی را بیان می‌‌نماید می‌رساند که همان طوری که جان پیامبر در نزد خدا با اهمیت است این مطلب نیز با اهمیت می‌باشد. که در قسمهای قرآن به سایر مخلوقات نیز همین نکته تاثیر بسزایی دارد زیرا خداوند با قسم به مخلوقاتش، توجه بندگان را به آثار عظمت خود جلب کرده و آنان را متوجه آثار ربوبی خود می‌نماید، چنانکه مرحوم طبری می‌فرماید: خداوند به این اشیاء سوگند یاد کرده به جهت منافع فراوانی که برای بندگانش در آنها وجود دارد و به خاطر نشانه‌هایی که بر یگانگی وحدت و وحدانیت وی و آثار قدرت نامتناهیش در آنها آشکار است.

بايد بدانيم قرآن كلام صدق كه از ناحيه خداوند صادر شده است ؛ كه راستي و درستي از همه وجود و ماهيت اين كتاب آسماني هويداست تنها به اين دليل كه كلام پروردگار است حال با توجه به اين معنا چرا خداوند با وجود اين دليل و وحي شدن اين كتاب به پيامبرامين و درستكار باز به بعضي از موارد قسم ياد مي كند ؟ اين بدين معنااست كه درك ما از قرآن بنا به برداشتهاي خودمان است و تعبيرات ما ملاك قرار ميگيرد و چون اين حركات براي خداوند روشن است لذاست كه در پاره اي از موارد به جهت هدايت و توجه ما براي غفلتهايي كه عارض ما مي شود اين قسم ها را ياد نموده و نوعي تاكيد بر مطلب مي باشد اما ؛ پاره اي از موارد نيز به جهت اغواهاي شيطاني امكان اتفاق افتادن انحراف شديد مي باشد بر اين اساس و موارد ديگر اين قسمها لازم و ضروري بنظر مي رسد .

براي روشن شدن و استفاده هر چه بهتر از حروف قسم براي نوشتن پستهاي قسم مطالبي رو هر چند موجز اما لازم براي ياد آوري مياوريم تا با توجه به اين رهنمايي خود قرآن قابل لمس تر شده و همين امر در بهبود درك مطالب كمك شاياني خواهد نمود اما لازمه آن دل سپردن به مضامين قرآني است .

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 215

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما