فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 179
  • بازدید دیروز : 228
  • بازدید کل : 569580

تحقیق درباره قوانين اجتماعی در کشورهای اسلامی


تحقیق درباره قوانين اجتماعی در کشورهای اسلامی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

قوانين اجتماعي در کشورهاي اسلامي

اسلام ديني جهان شمول و کامل بوده که براي همه ارکان زندگي بشري صاحب برنامه است. وجود احکام اوليه، مباني استوار اجتماعي را در جوامع اسلامي بنيان نهاد و در قالب احکام ثانويه نيازهاي زمانه امت اسلامي توسط مجتهدين پاسخ داده مي شود. پي افکندن ساختارهاي اداره جامعه اسلامي در زمان رسول اکرم ممکن شد. بحث اقتصاد جامعه، قضا و قضاوت، احکام قصاص، ديه، خمس و زکات و... همه و همه اشاره اي به توجه اسلام به اداره زندگي اجتماعي انسانها و به ويژه مسلمانان دارد. احکام اسلامي بستر ساز رشد فضايل اخلاقي انساني است.

پي ريزي اقتصاد صحيح و عادلانه، حفظ جان و مال انسانها از تعرض، حفظ کرامت و ارزش والاي انسانها در کنار ايجاد فضاي مناسب براي انجام فعاليت هاي سالم تنها گوشه اي از احکام اسلامي است. نوشتار زير سخنراني حميدرضا ترقي نماينده کميته امداد امام خميني(ره) در مجمع مسلمانان شرق آسيا (اندونزي) مي باشد که جهت استفاده خوانندگان در پي مي آيد:

قال الله في کتابه الکريم

لقد، ارسلنا رسلنا بالبينات و انزلنا معهم الکتاب و الميزان ليقوم الناس بالقسط

(سوره حديد 25)

هدف اجتماعي از بعثت پيامبران را خداوند بزرگ در قرآن کريم، اقامه قسط يعني ساختن جامعه قائم به قسط معرفي کرده اند.

اقامه قسط يعني اجراي عدالت، زيرا بدون عدالت تربيت انسانها ميسر نيست و بدون تربيت رشد نيست و بدون رشد، هدايت نيست و بدون هدايت معرفت نيست و بدون معرفت عبادت نيست و بدون عبادت سعي نيست. زيرا سعادت کامل، از راه ارتباط انسان با خدا و در حال ارتباط انسان با خدا تحقق مي يابد.

بنابراين يکي از مهمترين عوامل در زمينه هاي ممکن سازي ارتباط انسان با خدا، اجراي عدالت است. عدالت و اقامه قسط در متن دين پيامبران الهي براي مردمان ارائه شده و لذا ترويج دين بدون اجراي عدالت عدول از روش پيامبران الهي و موجب معرفي ناقص دين در افکار عمومي جوامع مي شود.

جامعه ديني و اسلامي جامعه اي است که در آن مقتضيات رشد موجود باشد و موانع رشد مفقودپذير است که بنياد بدل ناپذير ايجاد مقتضيات رشد در جامعه، اجراي عدالت است، جامعه اي که در آن سلامت رواني وجود نداشته باشد به رشد نمي رسد و سلامت رواني هنگامي تامين مي شود که افراد يک جامعه و خانواده ها از اضطراب (عوامل تنش زاي روحي) و ناکامي از رسيدن به خواسته هاي مشروع و تعارض (به خاطر انتخاب هاي اجباري در زندگي) به دور باشند که همه اينها در گرو اجراي عدالت است.

جوامع اسلامي خوشبختانه داراي مکتبي هستند که اگر با تفقه آن را درست بفهمند و عمل کنند و با اجتهاد مستمر و پويا آن را با مقتضيات زمان تطبيق دهند مي توانند بر اساس آن جامعه اي متعالي، زنده و پويا و با نشاط و در رفاه و آرامش و بدون اضطراب و پريشاني و تعارض بنا کنند.

جوامع اسلامي از کتاب آسماني مثل قرآن کريم برخوردارند که مترقي ترين، کامل ترين و پيشرفته ترين دستورات الهي براي اداره زندگي اجتماعي بشر را در متن خود دارد.
ما در انقلاب اسلامي ايران بر اين عزم بوده ايم که جامعه فاسد طاغوتي را ويران و جامعه اي صالح را بسازيم، جامعه اي که بر مبناي قرآن کريم ساخته شود، آن هم در همه ابعاد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 230

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما