فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564438

تحقیق درباره قيام امام حسين (ع)


تحقیق درباره قيام امام حسين (ع)

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:17

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه

كمتر حادثه تاريخي است كه از رنگ تبليغات سياسي موبان و عباسيان و يا تعصبات ديني ،مذاهب مختلف بر كنا ر مانده وحقيقت آن دگرگون نشده باشد براي دريافت حقيقت تاريخي – هر چند بر اساس مظنه واحتمال هم باشد – خواندن متن تاريخ آن سالها به تنهايي كافي نيست ،بلكه بايد تاريخ ر ا با يكديگر شرايط ، از جمله وضع جغرافيايي، اقتصادي واجتماعي سنجيده ، چنانكه شيوه علمي تاريخ نويسان امروز هم همين است .

درباره تحليل اين حادثه ، تا آنجا كه ممكن بوده است از كوشش دريغ نكرده ام و رويدادها را يكي با ديگري سنجيده و با ديگر وقايع مقايسه كرده ام .

به هنگام نوشتن مطالب از مأخذ به آنچه نزديكتر به حادثه بوده است استفاده كرده ام چه احتمال دستكاري وتغيير در آن كمتر است ،مگر يك دو كتاب كه مطالبي در خور ذكر داشته است. اما هنگام بررسي به نوشته هاي بعد نيز از قرن پنجم تا عصر حاضر ، تا آنجا كه ميسربوده مراجعه شده است . براي بررسي وضع سياسي و اجتماعي اسلام تا پايان عصر خلفا كتاب هاي بعضي مورخان غربي كه در اسلام مطالعه دارند از نظر دور نمانده است .

قديم ترين سند كتبي باز مان حادثه در حدود قرن فاصله دارد ، اما چاره اي جز استاد به همين مدارك نيست .خداوند بزرگ همه ما را از ارتكاب هر گونه خطا باز دارد .آمين

 

مشخصات امام حسين (ع)

مرقد مطهر :كربلا

1- نام : حسين (‌ع ) 2- لقب معروف : سيد الشهداء

3-كنيه : اباعبدالله 4- پدر : امام علي ( ع)

5- مادر : حضرت فاطمه ( س) 6- زمان ومكان تولد : 3 شعبان

زمان و مكان شهادت : سال 4 هجرت –مدينه

ماه محرم سال 61 هجرت كربلا

 

نوجواني با شهادت و عبادت :

امام حسين (ع ) هنگامي كه به سن نوجواني رسيد همچون سربازي شجاع و فداكار ، به دستورات پدرش علي ( ع) باجان و دل عمل مي كرد ودرس هايي راكه درخردسالي از جدش رسول اكرم ( ص ) آموخته بود به كار مي بست و به همين دليل مورد توجه همگان به ويژه گرامي اشت قرار گرفته بود .همواره از حق وحقيقت دفاع مي كرد و ديگران راپند مي داده است .

با آن كه نوجواني بيش نبود ، در ميان جوانان بني هاشم ، در شمشير زني و سوار كاري نظير نداشت . بيشتر لباس سرخ رنگ بر تن مي كرد وهمچون پدرش ،به نمار وعبادت خدا ، بسياراهميت مي داد گاهي در روز هزار ركعت نماز مي خواند .

روزي امام حسين ( ع) درپاسخ فردي كه از او پرسيد : اي پسر رسول خدا ! چگونه صبح كردي، « فرمود:« صبح كردم در حالتي كه خالق من از كردار زشت وخو ب من با خبر است . آتش جهنم درپيش من ومرگ در طلب من است وحساب ( روز قيامت) با تندي چشم به من دوخته ومن هم در گروه عمل خويش هستم ، آنچه مي خواهم نمي توانم به دست آورم وآنچه كه دشمن من است ، نمي توانم از خود دور كنم .كارها دست ديگري است ؛ اگر خواست عذابم ميكند واگر خواست عفوم مي فرمايد. پس كدام فقير بيچاره تر از من است ؟

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 256

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما