فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 531
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564967

تحقیق درباره قيام مختار


تحقیق درباره قيام مختار

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:15

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

قيام مختار در سال 66 هجري

برحسب تواريخ اسلام مختار در مدائن از دوره خلافت عمر حكومت داشت و تمام دوره عثمان و حضرت امير (ع) هم تا آمدن امام حسن (ع) به مدائن آنجا بود و زخمهاي امام حسن را در قصر خاص كسري معالجه كرد ابو عبيده پدر مختار در سلك اكابر تابعين بوده در زمان عمر مأمور شد باتفاق ابن حارث شباني بر كشور ايران حمله كند . مختار در اول هجرت متولد شد و كينه اش ابو اسحق است و حضرت امير المؤمنين (ع) در روايتي فرمود كه پسر من حسين كشته ميشود و جواني از ثقيف 383 هزار از ظلمه و قتله ما را خواهد كشت و آن مختار پسر ابوعبيده ثقفي است .

مينويسد سبب قيام مختار اين بود كه شخصي در لباس مسافرت پس از عاشورا نزد او آمد و نامه بدست او داد كه آن نامه از حضرت امير المؤمنين علي (ع) بود و قريب بدين مضمون كه اي مختار خداي تعالي محبت ما اهل بيت را در دل تو خواهد افكند و تو خون ما را از اهل بغي و طغيان خواهي گرفت و در اين راه بر اراده خود تزلزلي راه مده كه توفيقي است از جانب پروردگار براي تو آنرا مغتنم شمار ـ مختار از شوق و ذوق بر خود ميلرزيد و بحضرت علي بن الحسن (ع) و بنمايندة مطمئن داد برد خدمت آنحضرت و مذاكره كرد و موافقت و اجازه امام زين العابدين را جلب كرد و حضرت سجاد موافقت محمد بن حفيه عموي خود را هم براي آنها تجويز فرمود او اجازه داد بلكه انتقام را واجب ميدانستند كه خون حسين از بين نرفته باشد مختار مقدمات را فراهم ساخت و حاجب او ابوعمرو بن كيسان ايراني كه معاون شرط (شهرباني) كوفه بوده در اين راه كمك كافي باو كرد و نسبت مسلكي كه ب مختار ميدهند بكلي بي اساس و چنين فرقهاي عملا وجود نداشته جز در صفحات كتاب .

مختار پس از مرگ معاويه در كوفه بود كه بدست ابن زياد با چندين هزار نفر ديگر بجرم بيعت با مسلم دستگير و زنداني شد و پس از آزادي بيكي از مزارع خود رفت و چون عبدالله بن عمر شوهر خواهرش بود بدينوسيله نامه اي به يزيد نوشت و آزادي او را خواست چون انقلاب كوفه رخ داد و ابن زياد به شام فرار كرد و با مروان بيعت كرد مختار در كوفه سخت مشغول فعاليت و تبليغ به دوستي اهل بيت گرديد ابراهيم بن مالك اشتر نخعي هم كه خود را مستحق رياست و امارت كوفه ميدانست به سبب نام محمد بن حنفيه و لزوم خونخواهي پيرو مختار و همكار صميمي او شد .

جلسات سري بسياري تشكيل شد و در اين موقع مردم كوفه به سه دسته تقسيم ميشدند شيعه و طرفداران خندان اميرالمؤمنين (ع) دوم قتله امام حسين و لشكر ابن زياد كه در واقعه طف تشريك مساعي نرده بودند سيم مردم بي طرف و كناره گير .

ابراهيم بن مالك با يكصد نفر سلاح جنگ برداشتند و براي اولين بار بيرق سه رنگ برافراشتند « بيرق بني اميه سياه بوده شيعه بيرق سبز و سفيد و سرخ انتخاب نمودند » و شب چهارشنبه 14 ربيع الثاني 66 قمري مختار خروج كرد و كوفه را تصرف كرد و در بدايت امروي خوبي نشان قتله كربلا داده تا همه را جمع كرد و از دفتر نويسان و وقايع نويسان و لشگر نويسان بر حال تمام آنها وقوف يافت پس از آنكه همه را خوب شناخت امر كرد همه را به دارالاماره حاضر كردند و شروع به انتقام كرد .

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 220

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما