فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 249
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564418

تحقیق درباره قیر و انواع قیر


تحقیق درباره قیر و انواع قیر

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:13

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

قير جسم سياهي ست كه از شمار زيادي هيدرو كه به سيستم كواوئيد در هم شده اند درست شده و داراي هيرو گوگرد و اكسيژن دار هم هست با گرما دادن به قير از شخي به سفتي به خميري به شلي به آبكي و در روغنهاي معدني حل مي شود قير چسبنده است و دانه هاي را به همديگر ميچسباند اينست كه در ساختن روبه هاي سياه آسفالتي مصرف مي شود آب در قير نشست نمي كند از اين رو با آن ساختمان ها را آب بندي مي كنند .

در ايران قير را از زمان باستان مي شناختند . گمان مي رود واژه قير بابلب يا الامي مي باشد زيرا آنها قير معدني را براي آب بندي كردن ساختمانها و به جاي مصرف مالات مصرف مي كردند.

امروز قير را دو جور به دست مي آورند . آنرا از معدن در مياورند ( قير معدني ) و بيشتر قير مصرفي در راه سازي و آب بندي كردن ساختمان ازپالودن نفت خام تهيه مي شود ( قير مژنفتي ) .

قير خالص :

قيري كه به روش فوق از انتهاي ستون تقطير خارج مي شود و قير خالص Fentertion grade bita men ناميده مي شود . كه با انتخاب تقطير مناسب مي توان انواع قير هاي خالص با وسكوزيت هاي مختلف نهيه نمود . بعنوان مثال قير هاي خالص زير را كه بر حسب درجه نفوذ در 25 درجه سانتيگراد مشخص شده اند نام برده مي شود .

10/20,20/30,30/40,40/50,50/60,

60,70,90,110,190,210,280,320,400,500

برخي از قير هاي خالص فوق از اختلاط و برگشت قير هاي نرمتر بدرون قير هاي سفت تر يا براتي تهيه قير ها با درجه ستود بالا معمولاً از انحلال زبا نقطه جوش بالا بدرون قير هاي با در جه نفوذ كمتر استفاده مي شود . ذكر اين نكته ضروري است كه براي كاربرد قير هاي خالص هميشه بايستي آنها را گرم نمود معمولاً قير و مصالح جداگانه گرم شده و سپس گرما گرم مخلوط گرديده و به حالت گرم نيز مخلوط حاصل را پخش مي كند بهمين دليل معمولاً از قير هاي خالص در اسفالت پوششي surfaee استفاده بعمل مي آيد . مشخصات قير هاي خالص در جدول 1 ملاحظه مي گردد .

قير هاي مخلوط :

در برخي از عمليات راه سازي بدلائل مختلف فني و اختصاصي امكان كاربرد قير هاي خالص كه همگي جامدند وجود ندارد . بهمين دليل پالايشگاهها قير هاي مخلوط cut-baek و يا برگشتي را عرضه ميدارند كه اكثر در درجه حرارت حيط مايع بود هر برخي نيز با حرارت كلي مايع مي شوند اين قير ها داراي مزاياي شماري مي باشند و معمولاً در انواع آسفالتهاي پوششي و نيز آسفالتهاي از نوع ماكادام قير مصرف مي گردند . قير هاي مخلوط از استخراج يك قير با درجه نفوذ مناسب با حلالي كه با قير مورد نظر قابليت استخراج داشته باشد تهيه مي گردند . معمولاً در پالايشگاه قير با درجه نفوذ 300-100 ( پالايشگاه ابادان 100-80) را با حلال هاي نفتي از نوع كروزين ، كه وزت زغال سنگ و يا روغن آنتراسن و يا مخلوط آنها را با يگديگر مخلوط نموده و انواع قير هاي مخلوط را تهيه مي نمايند و همانطوريكه ذيلا نير آورده مي شود از انواع حلال هاي نفتي ديگر نيز استفاده بعمل مي آيد .

 و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 306

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما