فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 429
  • بازدید کل : 571630

تحقیق درباره كاپيتان جيمز كوك


تحقیق درباره كاپيتان جيمز كوك

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:11

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

كاپيتان جيمز كوك، به عنوان يك جست‌وجوگر دريانورد و پيشگام و كسي كه از اسكوربوت پيشگيري كرد، بسيار مشهور است.

اسكوربوت، بيماري ناشي از كمبود ويتامين ث كه شل شدن لثه‌ها و خونريزي زياد در زخم‌هاي كوچك از علائم آن است.

 

سال‌هاي نخستين

سه سفر اكتشافي كاپيتان كوك اطلاعات بي‌سابقه‌اي در مورد اقيانوس آرام و مردماني كه در جزاير و سواحل آن مي‌زيسته‌اند در اختيار اربابان وي قرار داد. موفقيت‌هاي وي بيشتر از اين حيث كه او فرزند خانواده‌اي معمولي كه كشاورز و اهل مارتن در شمال يورك بود، بيشتر قابل توجه بود.

كوك اولين بار در سن 18 سالگي به دريا سفر كرد. ده سال از عمرش را در تجارت زغال‌سنگ در سواحل شرقي انگلستان گذراند- مكاني با تپه‌هاي زيردرياي زير دريايي خطرناك كه دائما تغيير شكل و موقعيت مي‌دهند و قسمت‌هاي كم عمقي كه در نقشه ثبت شده‌اند و بندگاه‌هايي كه پهلو گرفتن در آن‌ها دشوار است. در سال 1755 به نيروي دريايي سلطنتي پيوست و در دو سال آزمون مهارت دريانوردي و هدايت كشتي‌هاي سلطنتي رابه موفقيت پشت سر گذاشت. در طي هفت سال جنگ- نبرد ميان انگلستان و فرانسه براي به دست قدرت در آمريكاي شمالي- تجربه جست و جو در آب‌هاي آمريكاي شمالي را كسب كرد و نخستين سال‌هاي صلح پس از جنگ بين 1763 تا 1767 را صرف نقشه‌برداي خطوط ساحلي هميشه مه‌آلود نيوفاندلند (= جزيره‌اي در كانادا NewFoundland) كرد. در طول اين سال‌ها وي اين امكان را يافت كه به صورت عملي (تجربي) رياضي و نجوم را فرا گيرد و به طور مستمر مهارت‌هاي مورد نياز براي يك جست و جوگر را با كفايت را كسب كند. در سال‌هاي بعد، نشان داد كه توانايي‌هاي ديگري كه البته پيچيدگي كمتري دارند، نير دارد، از جمله قدرت مديريت، عزم راسخ و جاه‌طلبي، توانايي‌هايي كه او را به برجسته‌ترين جست و جوگر قردن هجدهم تبديل كرد. [همان طور كه] خود وي بيان مي‌دارد: « نه تنها قصد دارم كه به دورتر از نقاطي كه پاي انسان‌ها به آن‌ها رسيده، بلكه به دورتين نقاطي كه فكر مي‌كنم براي انسان امكان رفتن به آن‌ها وجود دارد، سفر كنم».

سفر دريايي اول به اقيانوس آرام

سفر نخست كوك (71-1768) سفري مخاطره‌آميز تخت نظر فرماندهي نيروي دريايي و جامعه سلطنتي بود. هدف اصلي در اين سفر، سازماندهي مأموريتي عملي به قصد مشاهده عبور نصف‌النهاري (حركت يك سياره يا ماه از برابر جسمي بزرگ‌تر مثل خورشيد) سياره ونوس (ناهيد) از جزيره ماهيتي بود و البته اين هدف ضميمه دستورات ديگري مبني بر جست و جوي قاره پهناور جنوبي، Terra Australis Incognita بود كه موقعيت آن توجه دريانوردان و پژوهشگران اروپايي را از قرن 16 به خود جلب كرده بود و تعجب آنان را نيز برانگيخته بود.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 175

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما