فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 173
  • بازدید دیروز : 451
  • بازدید کل : 571372

تحقیق درباره كار و اشتغال در سيره پيامبر (ص)


تحقیق درباره كار و اشتغال در سيره پيامبر (ص)

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:18

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

كار و اشتغال در سيره پيامبر(ص)

اشاره:

((اشتغال)) امروزه در جامعه ما, يكى از مسائل اساسى وموضوعات مورد بحث مى باشد, و هركس نسبت به فراخور حالش و براساس رشته تخصصى وانديشه هاى خود, در مورد چگونگى اشتغال جوانان و آداب و شيوه هاى كار, علل و انگيزههاى بيكارى, انواع مشاغل, اولويت انتخاب شغل ها و... سخن گفته و بحث مى كند.

اشتغال به كارهاى مفيد و مورد نياز جامعه, داراى اثراتو نتائج قابل توجه براى همه افراد جامعه اسلامى است كه از جمله آن ها مى توان بهفوائد زير اشاره نمود:

1- زمينه رستگارى

اساسا كار و اشتغال در بينش توحيدى اسلام, يك ارزشمحسوب مى شود و تلاش بيشتر در كارهاى دنيوى و اخروى, زمينه سعادت و رستگارى افرادرا در دنيا و آخرت فراهم مى نمايد و آنان را تا درجه جهادگران در راه خداوند بالامى برد. رسول اكرم(ص) مى فرمايد: ((الكاد على عياله كالمجاهد فى سبيل الله(1); كسىكه براى تإمين معاش خانواده اش تلاش مى كند, همانند مجاهد در راه خداست.))

 

2. تإمين مخارج زندگى

يك مسلمان با پيش گرفتن كسب حلال, مخارج زندگى خود راتإمين نموده و تا حدودى از فقر اقتصادى, اخلاقى و فرهنگى خود و جامعه مى كاهد.

3. وسيله ارتباط سالم

اشتغال به كار, افراد را در زندگى تحت يك برنامه منظم ومنسجم قرار داده و آنان را در روابط اجتماعى و معاشرت با ديگران يارى مى نمايد.

4. آرامش روح و وجدان

تمام كسانى كه به كارهاى مفيد اقتصادى اشتغال دارند وبر اساس احساس وظيفه به شغل مناسب و آبرومندانه خود مى پردازند; علاوه بر اين كهآرامش روح و روان و وجدان خود را فراهم مى كنند, به نوعى تفريح نيز مى پردازند; همچنان كه افراد سست عنصر و بيكار معمولا به اضطراب و افسردگى و عذاب وجدان دچارهستند.

5. بيدار نمودن روحيه خلاقيت

اشتغال به كسب هاى مورد علاقه, روحيه ابتكار و خلاقيترا در افراد زنده كرده و استعدادهاى درونى آنان را شكوفا نموده و انسان را متوجهنيروهاى نهفته در اندرون خود مى سازد. و به اين ترتيب, مفيد و موثر بودن خود راباور نموده و اعتماد به نفس در او تقويت مى شود. چنين فردى با روحيه سرشار از عشقبه كار, از زندگى خود لذت برده و براى رسيدن به اهداف عالى تلاش مى كند.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 253

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما