فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 215
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564384

تحقیق درباره كاربرد بارهنگ در طب سنتی


تحقیق درباره كاربرد بارهنگ در طب سنتی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

چکیده

با گسترش روز افزون تکنولوژی در دنیای امروز و پیشرفت همه جانبه‌ي زندگی بشری آنچه که بیش از همه به چشم می‌خورد و بیش از همه فقدان آن جای خود را در زندگی امروز یشری خالی و یا دست کم کمرنگ می‌بیند آرامش و آسایش است. بروز انواعی از بیماریها و سرطان از جمله مواردی است که همگام با دنیای امروز و همگام با پیشرفتهای بشری رو به گسترش است. و هر روز گریبان گیر عده بی‌شماری از انسانها می‌شود و حتی آنان را به کام مرگ می‌کشد. بر این اساس لزوم برنامه ریزی و بررسی و تحقیق برای مبارزه و جلوگیری از گسترش بیماریها احساس می‌شود. در این رابطه آنچه مهم به نظر می‌رسد این است که به طور اصولی و قابل قبول راهکارهای به کار رفته در این رابطه از طریق درمانهای سنتی و درمانگرهای سنتی آنچنان که شایسته است نه تنها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد بلکه در حال فراموشی است. یکی از روشهای درمانی مورد نظر طب سنتی با استفاده از گیاهان دارویی است. با این حال گیاهان دارویی جایگاه مشخصی و مفیدی در بین جامعه ندارند. لذا در این تحقیق به معرفی وتعیین جایگاه آن می‌پردازیم. گیاه بارهنگ یکی از گیاهانی است که کاربرد فراوانی در طب سنتی دارد. این گیاه دائمی و علفی است. این گیاه بومی اروپا است ولی در تمام نقاط دنیا یافت می‌شود. به خاکهای شنی و اقلیم خشک سازگار است. همچنین دارای تر کیبات بسیار فراوانی است که در انواع مختلفی از بیماریها کاربرد دارد. از جمله این ترکیبات می‌توان به آکوبین وکاتالپول اشاره کرد. از اثرات بسیار مثبت ترکیبات این گیاه می‌توان به تسکین درد، ضد عفونی کنندگی، تحریک سیستم ایمنی و جلوگیری از تکثیر سلولهای سرطانی اشاره کرد. به خاطر ویژگیهای خاصی که این گیاه دارد امروزه درپهنه وسیعی از مناطق مختلف دنیا کشت و پرورش داده می‌شود و سود سرشاری هم نصیب پررش دهندگان خود می‌کند به امید اینکه این گیاه جایگاه اساسی خود را در بین جامعه بیابد.

 

خصوصيات گياه شناسي

بارهنگ با نام علمي plantago متعلق به تيره Plantag inacoge و نام محلي plantain كه گونه‌هاي بسياري از آن شناسايي شده‌اند با گزارشي در حدود 200 گونه در سطح جهان در تحقيقات پزشكي بيشتر از 2 گونه P.iancpiateaو P.majorنام برده مي‌شود. از اين دو بيشتر از همه بر روي P.majerكار شده و گاهي هم از P.lanceolataنام برده شده اما هر دو اثرات مشابهي دارند.

در دهه گذشته بيشتر توجهات معطوف به گونه P.lanceolataبود. و فقط اين دو گونه اند كه توجه زيادي بر كشت و پرورش آنها شده است. در دوره اخير در اروپاي شرق روسيه فرانسه اسپانيا و ايالات متحده هم بر روي آن توجه شد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 256

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما