فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 110
  • بازدید دیروز : 429
  • بازدید کل : 571738

تحقیق درباره كاربرد سنسور اكسیژن‌ در موتور انژكتوری‌


تحقیق درباره كاربرد سنسور اكسیژن‌ در موتور انژكتوری‌

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:14

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

كاربرد سنسور اكسيژن‌ در موتور انژكتوري‌

از اين‌ سنسور در كنترل‌ و پايين‌ نگه‌ داشتن‌ ميزان‌ مونوكسيد كربن‌، اكسيد نيتروژن‌ و هيدروكربن‌هاي‌ نسوخته‌ مي‌توان‌ استفاده‌ كرد .

سنسور اكسيژن‌ (كه‌ با نامهاي‌ ديگر مانند سنسور O2 ، لامبدا سنسور و يا سنسور EGO معرفي‌ مي‌شود) يكي‌ از مهمترين‌ سنسورها در موتور انژكتوري‌ است‌. شكل‌ آن‌ شبيه‌ يك‌ شمع‌ است‌ و در منيفولد اگزوز بين‌ توربو و مبدل‌ كاتاليست‌ قرار مي‌گيرد.

هنگامي‌كه‌ در دماي‌ عملكرد قرار مي‌گيرد، مثل‌ يك‌ باتري‌ كوچك‌ عمل‌ مي‌كند كه‌ ولتاژ توليدي‌ آن‌ ناشي‌ از اختلاف‌ غلظ‌ت‌ اكسيژن‌ موجود در اگزوز و اكسيژن‌ موجود در محيط‌ اط‌راف‌ است‌. با اين‌ روش‌ آن‌ مقدار از اكسيژن‌ بخار شده‌ موجود در خروجي‌ را اندازه‌گيري‌ كرده‌ و به‌ ECM اجازه‌ مي‌دهد تا احتراق‌ را متناسب‌ با گريدهاي‌ مختلف‌ سوخت‌ مصرفي‌، تغييرات‌ ارتفاعي‌ (ناشي‌ از حركت‌ خودرو در مسير خود)، ميزان‌ مصرف‌ سوخت‌ و... كنترل‌ كند. همچنين‌ از اين‌ سنسور مي‌توان‌ در كنترل‌ و پايين‌ نگه‌ داشتن‌ ميزان‌ مونوكسيد كربن‌، اكسيد نيتروژن‌ و هيدروكربنهاي‌ نسوخته‌ استفاده‌ كرد.

معرفي‌ سنسور اكسيژن‌

سنسور اكسيژن‌ شامل‌ بدنه‌ سراميكي‌ با سره‌ پلاتينيوم‌ است‌. سره‌ سنسور توسط‌ غلاف‌ فلزي‌ محافظ‌ت‌ شده‌ است‌. محدوده‌ خارجي‌ اين‌ سراميك‌ پوشش‌ داده‌ شده‌ در معرض‌ اكسيژن‌ موجود در اگزوز قرار دارد. قسمت‌ داخلي‌ آن‌ به‌ اكسيژن‌ موجود در اتمسفر مرتبط‌ است‌. اختلاف‌ بين‌ اين‌ دو نقط‌ه‌ باعث‌ توليد ولتاژ در سنسور مي‌شود.

قبل‌ از اين‌كه‌ سنسور عمل‌ كند بايد در حدود 300 درجه‌ سلسيوس‌ گرم‌ شود (در حدود 600 درجه‌ فارنهايت‌) و بهترين‌ عملكرد را در حدود دماي‌ 1400 درجه‌ فارنهايت‌ دارا است‌. لذا محل‌ قرارگيري‌ آن‌ را اگزوز در نظ‌ر گرفته‌اند. تا قبل‌ از اين‌كه‌ دماي‌ سنسور به‌ دماي‌ نامي‌ عملكرد برسد، واحد كنترل‌ الكترونيكي‌ خودرو به‌ صورت‌ OpenLoop عمل‌ كرده‌ بط‌وري‌كه‌ ECU بدون‌ اين‌كه‌ فيدبكي‌ داشته‌ باشد، فقط‌ اط‌لاعات‌ را از سنسور اكسيژن‌ گرفته‌ و مقادير قابل‌ كنترل‌ را براي‌ تنظ‌يم‌ نسبت‌ هوا به‌ سوخت‌ اصلاح‌ مي‌كند. در هنگام‌ شروع‌ كه‌ موتور سرد است‌، ميزان‌ نسبت‌ هوا به‌ سوخت‌ كمي‌ در حالت‌ غليظ‌ كار مي‌كند.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 185

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما