فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 231
  • بازدید دیروز : 165
  • بازدید کل : 564400

تحقیق درباره كاربری اراضی


تحقیق درباره كاربری اراضی

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:21

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه :

پراكندگي عوامل شهري در لابلاي واحدهاي مسكوني و تجزيه و تحليل و چگونگي اين فرم گيري بهترين راه شناخت تاثير عوامل فرهنگي ، تاريخي ، اقتصادي ، اجتماعي و اقليمي بر كالبد شهر به شمار مي رود.

ياد آوري اين موضوع ضروري به نظر مي رسد كه بر آوردن احتياجات ساكنان يك محله شهر در پنجاه سال پيش به عهده بازارچه ها ، گذرها و يا مجموعه اي از مغازه ها و سرويس هاي عمومي بوده است. اما در چند سال اخير شايد به طور مستقيم تقليد از شهر تهران و به طور غير مستقيم تقليد از شهرهاي بزرگ اروپايي وظيفه اين مجموعه هاي خدماتي اصلي از مطالعات كاربري زمين در اين قسمت نه تنها بدست دادن الگو و ضوابطي در مورد چگونگي فعاليت سرويس هاي مختلف شهري در حال و آينده است بلكه چگونگي دسترسي ساكنان به اين خدمات و بيان كمبود هر يك از آن ها نيز مورد نظر مي باشد.

برداشت كاربردي هاي وضع موجود از طريق استفاده از پرسشنامه هاي مختلف به طور صددرصد و بلوك به بلوك در سطح محدوده خدماتي شهر انجام گرفته است در اين پرسشنامه ها علاوه بر موقعيت آنها، مقدار ساعت آزاد و مساحت زيربناي در اختيار هر كاربري اندازه گيري و در نهايت طبقه بندي و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته است.

كاربري : عبارت است از نوع استفاده و بهره برداري از اراضي كه در اين طرح مطابق با شرح منعكس در نقشه كاربري اراضي مي باشد.

عملكرد : عبارت است از انواع فعاليت هايي كه در هر كاربري انجام مي پذيرد.

ضوابط مربوط به نحوه استفاده از زمين به تفكيك واحد و احداث ساختمان در مناطق مسكوني

موارد استفاده از زمين :

ماده 1- استفاده مجاز به شرح زير است :

بند 1 : احداث واحدهاي مسكوني طبق ضوابط منطقه مربوطه

بند 2 : خدمات مربوط به رده محله و ناحيه در مراكز محله و مراكز ناحيه بر اسسا طرح هاي تفصيلي مصوب

- ضوابط و مقررات اراضي و مناطق تجاري

موارد استفاده از زمين :

ماده 1- موقعيت كاربري هاي تجاري واقع در مراكز حوزه و مراكز منطقه در نقشه كاربري اراضي مشخص شده اند و موقعيت اراضي اين كاربري در دهه هاي ناحيه و محله در طرح هاي تفصيلي مراكز مربوط نهايي خواهد شد.

ماده 2- لبه هاي تجاري امتداد معابر كه بر روي نقشه كاربري اراضي مشخص شده است در سلسله مراتب خدمات شهري در رده حوزه و منطقه مي باشد. تا تهيه طرح تفصيلي لبه هاي مزبور تا حداكثر سطح 200 متر مربع پلاك ثبتي عمق پلاك ثبتي ملاك مي باشد. در اراضي مازاد بر 200 متر مربع سطح پلاك ثبتي حداكثر به عمق 10 متر از بر مصوبه عنوان لبه تجاري محسوب مي گردد.

و...


مبلغ قابل پرداخت 14,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۳ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 228

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما