فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 265
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 571013

تحقیق درباره كپی رايت


تحقیق درباره كپی رايت

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:12

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

كپي رايت چيست

مالكيت فكري چيست؟
مالكيت فكري به خلاقيت‌هاي ذهني از قبيل: اختراعات، كارهاي ادبي و هنري و نشانه‌ها، نامها و تصاويري كه در تجارت استفاده مي‌شوند، اشاره مي‌كند.
مالكيت فكري به دو دسته تقسيم مي‌شود:
مالكيت صنعتي: شامل اختراعات، علائم تجارتي، طرحهاي صنعتي و علائم جغرافيايي مي‌باشد.
كپي رايت: شامل آثار ادبي از قبيل رمانها، اشعار و نمايشنامه‌ها، فيلمها، آثار موسيقي و كارهاي هنري از قبيل طراحي، نقاشي، عكسها و مجسمه‌سازي و طراحي‌هاي معماري مي‌باشد.
حقوق مالكيت فكري كدامند؟
حقوق مالكيت فكري مانند حقوق هر مالكيت ديگر به پديدآورنده يا مالك علامت تجاري يا كپي‌رايت اجازه مي‌دهد تا از كار يا سرمايه‌گذاري خود، بهره بگيرند. اين حقوق در مادة 27 ، اظهارنامة حقوق بشر طرح‌ريزي شده كه قوانيني را وضع مي‌نمايد تا از حفاظت اخلاقي و مادي منافع بدست آمده از تأليف هر اثر علمي يا هنري سود ببرند.
اهميت مالكيت فكري اولين بار در "همايش پاريس براي حفاظت از مالكيت صنعتي" در سال 1883 و همايش " برنه براي حفاظت از آثار ادبي و هنري" در سال 1886 شناخته شد. هر دو معاهده توسط سازمان جهاني مالكيت فكري (WIPO) پذيرفته شدند.

چرا پيشرفت دادن و محافظت از مالكيت فكري؟
دلايل متعدد قانع‌كننده‌اي وجود دارد. اولاً پيشرفت و رفاه بشريت كه توانايي او در خلق آثار جديد در زمينه‌هاي تكنولوژي و فرهنگ بستگي دارد.
ثانياً حفاظت قانوني از اين خلق آثار جديد، هزينه‌هاي منابع اضافي را به كار مي‌گيرد كه به نوآوري مجدد منجر مي‌شود.
ثالثاً پيشرفت و محافظت مالكيت فكري، رشد اقتصادي را بر مي‌انگيزد، مشاغل و صنايع جديد را خلق مي‌كند و كيفيت و لذت بردن از زندگي را بالا مي‌برد.
يك سيستم مالكيت فكري متعادل و كارآمد مي‌تواند به همة كشورها كمك كند تا توانايي مالكيت فكري را به عنوان يك ابزار قدرتمند براي توسعة اقتصاد و رفاه اجتماعي و فرهنگي بشناسد. سيستم مالكيت فكري به ايجاد تعادل بين منافع نوآور و منافع عموم كمك مي‌كندو محيطي را فراهم مي‌كند كه در آن خلاقيت و نوآوري در جهت سود همگاني پيشرفت كند.
كپي‌رايت و حقوق مرتبط كدامند؟
كپي‌رايت به منزلة مجموعة قوانيني است كه به نويسندگان، هنرمندان و ديگر بوجود آورندگان، از آثار ادبي و هر نشان كه به طور كلي به عنوان "آثار" شناخته مي‌شوند، مصونيت مي‌بخشد. آن دسته از حقوق كه دقيقاٌ به كپي‌رايت مربوط مي‌باشند، "حقوق مرتبط" ناميده مي‌شوند. كه اگرچه محدودتر و داراي مدت زمان كمتري نسبت به كپي‌رايت هستند ولي حقوق مشابه كپي‌رايت را فراهم مي‌كنند.

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 270

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما