فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 228
  • بازدید دیروز : 480
  • بازدید کل : 570109

تحقیق درباره كودك عقب مانده ذهني


تحقیق درباره كودك عقب مانده ذهني

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:18

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

بيان مسئله

تاريخ تمدن سابقه تلاش انسان است در غلبه بر تقاضاي محيطي كه در آن زندگي مي كند. در فرهنگهاي مختلف افرادي كه نمي توانند به نحوي مطلوب خود را با نمودها و تقاضاهاي محيطي و فرهنگي سازي نمايند.

از نظر ديگران تعاريف و ويژگي هاي خاص به عنوان درمانده، ضعيف، عقب افتاده و... شناخته مي شود.

گروهي از مردم استنباط نادرستي از عقب ماندگي داشته و تصور مي كنند كه عقب ماندگي ذهني يك مرض يا بيماري مسري بوده و مي تواند از فرد به فرد ديگر سرايت نمايد و مانند سل و آبله ميان كودكان ديگر هم سرايت كند با اين تفاوت كه بيماري ذهني طولاني تر و سخت تر است. در بيان عقب ماندگي ذهني بايد گفت آن يك پديده تك بعدي و ساده نمي باسد بلكه يك شرايط مركب و پيچيده ذهن است. مسائل مربوط به عقب ماندگي از بعضي جهات تازگي ندارد. اما پيچيدگي مسأله عقب ماندگي ذهني با توجه به تحقيقات انجام شده به حدي است كه علي رغم پيشرفت تكنولوژي و علوم مختلف (پزشكي، روانپزشكي و ژنتيكي) تا كنون حدود دو هزار علت براي عقب ماندگي ذكر نموده اند و عوامل متعدد باعث بروز عقب ماندگي مي شود از جمله بايد به عوامل قبل و بعد و در حين زايمان و عوامل محيطي اشاره كرد.

مع الوصف در بسياري از موارد علل عقب ماندگي ذهني همچنان پوشيده مانده و نا مشخص است. طبق نظريه «اشترين» (1973) براي حدود نيمي از افراد عقب مانده ذهني نمي توان به تشخيص علت شناسي نسبت داد و مدعي شد كه حدود 3 درصد منابع شناخته شده عقب ماندگي ذهني به عوامل ژنتيكي و حدود 30 درصد به عوامل محيطي منسوب مي شود.

در تحقيق ها توسط «مرلند» در سال 1958 صورت گرفت نشان داده شده كه اكثر مشكلات مربوط به لحظه تولد نتيجه اختلالهايي است كه در ماه اوليه رشد جنين به وجود مي آيد و اين اشكالات در هنگام تولدظاهر مي شود شناخت كودكان عقب مانده ذهني در سنين قبل از دبستان و شروع آموزش در سالهاي نوپايي كمك قابل توجهي در كاهش درصد عقب ماندگي و افزايش مهارتهاي اجتماعي مي كند كه خود مي تواند در پذيرش اين كودكان از طرف اجتماع مؤثر باشد.

از اين طريق مي خواهيم از آموزش آنها و رسيدن به اهداف اصلي تعليم و تربيت و كفايت اقتصادي و سازگاري با محيط و مقبوليت اجتماعي گامهاي مؤثري داريم.

با توجه به آخرين آمار سازمان استثنايي كل كشور از سال 1378 حدود 70 الي 80 درصد از جمعيت كودكان عقب مانده ذهني را گروه آموزش پذير تشكيل مي دهند.

اگر مادر در دوران بارداري تحت نظر پزشك باشد احتمال وقوع حوادث ناگوار بسيار كم است. بايد در نظر داشت كه ارائه خدمات مختلف توانبحش و نگهداري عقب ماندگي ذهني با توجه به آمار روزافزون آنها غير ممكن است؛ لذا لازم است كه مسئله اي با نام پيشگيري در اولويت برنامه مختلف مربوط به انواع بيماريها و معلوليتها قرار گيرد كه با شناسايي زود هنگام و آموزش هاي لازم به خانواده هاي كودكان عقب مانده ذهني بتوان از بروز اين پديده جلوگيري نمود چون عقب ماندگي ذهني معلول عوامل متعدد بيولوژيكي، اجتماعي، حتي گاهي اقتصادي است. در اين تحقيق سعي بر اين است كه با توجه به شرايط خاص اقليمي و بافت اجتماعي برنامه هايي طرح شود كه بتوان با اجراي آنها خدمتي در جهت اين كودكان انجام داد.

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 188

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما