فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 102
  • بازدید دیروز : 153
  • بازدید کل : 568902

تحقیق درباره كيفيت علوفه


تحقیق درباره كيفيت علوفه

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:19

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

اندازه كيفيت علوفه

به طور كلي سه روش براي اندازه گيري پارامترهاي تعيين كننده كيفيت علوفه وجود دارد، :

- روشهاي آزمايشگاهي (In-Vitro)

- ميكروبيولوژي (In-Siro)

- بيولوژي (In-Vivo)، (روش مستقيم).

در روش مستقيم با حضور دام و خوراندن علوفه به آن كيفيت مورد ارزيابي قرار مي گيرد آماده سازي و دورة آزمايش وقت گير و پرهزينه است، از سوي ديگر روش ميكروبيولوژي مستلزم امكانات ويژه است لذا روشهاي آزمايشگاهي را معمولاً بعنوان كاراترين روشها مورد استفاده قرار مي دهند. در اين روش مقدار كمي علوفه جهت انجام آزمايشات و تعيين پارامترهاي تعيين كننده كيفيت علوفه مورد نياز است. بايد توجه داشت كه در روشهاي آزمايشگاهي اندازه گيري كليه تركيبات شيميايي پرهزينه و وقت گير است لذا بايد فاكتورهايي را مد نظر قرار داد. كه از يك سو هزينه و زمان كمتري براي انجام آن صرف گردد و از سوي ديگر برآورد خوبي از كيفيت علوفه ارائه دهد، فاكتورهاي مورد توجه در اين راستا عبارتند از:

پروتئين خام (CD)

پروتئين ها نخستين ماكرو مولكولهاي حياتي هستند كه مورد شناسايي قرار گرفته اند و متنوع ترين پلي مرهاي زيستي در طبيعت را نيز شامل مي شوند كه بيش از 50 درصد وزن خشك سلولها را تشكيل مي دهند.

پروتئ ين خام مجموع پروتئين هاي واقعي و نيتروژن غير پروتئيني است. در واقع براي اندازه گيري پروتئين خام ابتدا مجموع نيتروژن در گياه محاسبه شده و با حاصلضرب آن در عدد 25/6 مجموع پروتئين خام به دست مي آيد. «N% × 6.25 = CP%»

ميزان پروتئين خام در مراحل مختلف رشد گياه متغير است و بطور كلي با افزايش سن گراس ها و لگومها از ميزان پروتئين خام علوفه آنها كاسته مي شود ولي بر ميزان فيبر افزوده مي گردد و لذا زمان برداشت علوفه بر ميزان پروتئين خام تأثير زيادي دارد. در گراسها حداكثر پروتئين خام در ظهور خوشه و در گلومها هنگامي است كه 15-10 درصد به گل نشسته اند.

قابليت هضم ماده خشك گياهي (DMD)

هضم عبارتست از مجموعه اي از اعمال حياتي شامل فعاليتهاي مكانيكي، شيميايي و ميكروبي برروي مواد غذايي مصرف شده كه سبب شكسته شدن مولكولهاي بزرگ مواد غذايي به مواد ساده تر شده و منجر به قابل جذب شدن آنها مي گردد. بنابراين هضم پذيري عبارتست از تفاضل بين مقدار مادة مغذي در خوراك و مقدار مادة مغذي در ضايعات دفعي حيوانات؛ حال اگر مقدار هضم شده نسبت به مقدار خورده شده سنجيده شود قابليت هضم آن ماده به دست مي آيد، (قابليت هضم ظاهري). هضم پذيري علوفه رابطه مستقيمي با ويژگيهاي ديواره سلولي دارد چرا كه ساختار شيميايي ديواره سلولي با رشد گياهان تغيير نموده و با كهولت گياه محتويات فيبر در كل گياه افزايش مي يابد، (پينكرتون، 1996). ديواره سلول در ابتداي تشكيل بسيار نازك است ولي با رشد سلول و تشكيل لايه هاي جديدي از مادة ديواره اي بتدريج بر ضخامت آن افزوده مي شود، (ابراهيم زاده، 1377).

و....


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 239

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما