فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 433
  • بازدید دیروز : 267
  • بازدید کل : 564869

تحقیق درباره کاریکاتور


تحقیق درباره کاریکاتور

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:16

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

کاريکاتور به چه معنا مي باشد ؟

کاريکاتور ارائه تصويري است که از اشخاص و اشياء که در آن صفات و خصوصيات فرد يا شئي به نحوي مضحک ، اغراق آميز و غير طبيعي به تصوير در آيد . البته ممکن است تنها يک طرح تمثيلي و کنايه اي باشد با اين هدف که به جاي خنداندن بيننده وي را به تفکر وا دارد .

آنچه که از کلمه کاريکاتور بر مي آيد اين است که يک اثر کاريکاتور معمولا مقداري تخيل و اغراق را در خود آميخته دارد و مهم تر از آن اين است که در بيان هدف خود از اصطلاحات روزمره و عامه به همان شکل متداول بهره مي گيرد . شايد اولين کاريکاتور ها در زمان هاي بسيار قديم به وجود آمده باشد . اکثر تاريخ دانان نيز همين عقيده را دارند و به نظر آنها انسان ابتدايي اشکالي را مانند ( گاو ) با طراحي ساده و اغراق آميز بدون شناخت کاريکاتور رسم مي کرد . نقابهايي هم که براي ترساندن يا خنداندن ساخته مي شوند جزء کاريکاتور محسوب مي شوند ، در هنر باستان کاريکاتور لحن جديدتري به خود مي گيرد و کم کم هويت مي يابد مانند کاريکاتور امپراتور کاراکالا که در موزه ايگنون نگهداري مي شود همه هنرهاي عصر باستان که در آن ها اغراق توام است ولي گوياي اين نيست که آنها از مالک فقط به دليل شوخي و خنده استفاده مي کردند و نمي توان آنها را يک کاريکاتور دانست . چرا که در پشت همين اغراق ها خصوصيت باطني افراد را به نمايش مي گذاشتند . مثل معروفي راجع به اين پديده در بين رومي ها وجود دارد که مي گويد :

« ماسک خود را بگذار تا بگويم که هستي »

 

 

معني کاريکاتور : کاريکاتور يعني گفت و گوي تمدن ها

 

هدف کاريکاتور : بيان کردن مشکلات ديدگاه هاي شخصي و شايد هم بشود گفت جنگيدن با گروهي که حرف منطقي نمي زنند شايد هم دفاع کردن از مردم در مقابل موانع و مشکلاتي که در برخي موارد خود مردم هم آنها را نمي بينند و به تعبيري دادن حق مردم به آنها و آشنا کردن مردم با حق و حقوقشان که چه حقي دارند و جايگاه آنها کجاست .

آثار کساني چون اردشير محصص ، مرتضي مميز و کامبيز درم بخش در مطبوعات معتبر جهان بسيار منتشر شده و مي شود .

با کاوشهايي که روان شناسان انجام داده اند نتيجه جالبي به دست آمده است . روانشناسان اعتراف مي کنند مردم به خواندن و مطالعه سطرها تنبل تر شده اند و خواهان رسانه هاي تصويري هستند . علت گرايش مردم در چند سال اخير به کاريکاتور نيز همين عامل بوده است . مردم در يک نگاه به کاريکاتور چيزهايي را مطالعه مي کنند که شايد در دهها صفحه نتوان آن پيام را به خواننده منتقل کرد . انواع کاريکاتور را مي توان اين گونه مطرح کرد .

و...


مبلغ قابل پرداخت 10,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 221

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما