↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓
فرمت فایل: word
(قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحات:10
قسمتی از متن فایل دانلودی:
موسیقیدرمانی رشتهای علمی است که متخصصینآن سالها تحصیل میکنند و مدارج عالی و دانشگاهی دارند و شیوهها و روشهای گوناگوندرمانی را میآموزند و بکار میبرند. در برخی از بیمارستانهای کشورهای پیشرفته ،متخصصینی در زمینه موسیقیدرمانی مشغول بکار هستند و با بیماران ارتباط برقرارمیکنند. هر چند این موارد تا حدودی اهمیت این رشته را روشن میسازد اما توانایی آنزمانی آشکار میشود که از نزدیک ببینیم چگونه یک نوجوانفلج مغزی که در کنترل حرکات خود مشکل دارد.
در نخستین جلسه موسیقیدرمانی با شنیدن موسیقی شروع به تکاندادندستهای خود میکند و از ذوق و شادمانی میخندد و در پی آن انگیزه و میل به تکراربیشتر حرکات که هدف درمان است، برانگیخته میشود. در مواردی موسیقی تنها ابزار ووسیله ارتباط فعال کودک با محیط است، مثلا یک کودک مبتلا بهاوتیسمتنها کانال ارتباط آرامشبخش او با محیط ، موسیقی است. او ساعتها ضبط صوت را درآغوش میگیرد. و آهنگهای مورد علاقه خود را گوش میکند و بدین ترتیبپرخاشگریو هیجاناتش از بین رفته و با محیطاطراف خود مهربان میشود.
اثرات موسیقیدرمانی
از برنامههای موسیقیدرمانی برای سازگاری اجتماعی ،ثبات عاطفی ، کنترل شخصی ، افزایش تمرکز ، انگیزش ، احساس ارزش شخصیتی ، تقویت هماهنگی ماهیچهها و تقویت مهارتهای خودیاری استفاده میشود و تنظیم برنامهها بهگونهای است که به تقویت رفتار مطلوب کودکان میانجامد. کودکان استثنایی برحسب نوعنقیصه حسی و حرکتی از فعالیتهای متنوع موسیقیدرمانی استفاده میکنند. آوازخواندن،نواختن فردی و گروهی ، شنیدن و انجام حرکات موزیکال ، از جمله برنامههای جلساتموسیقی درمانی میباشد.
موسیقیدرمانی برای گروههای مختلف درمانجویان موثرشناخته شده است. تحقیقات انجام شده نشان داده است که موسیقی درمانگرها با سنینمختلف افراد ، از کودک تا سالخورده کار کرده و مراجعین آنها شامل افراد مختلف ازجمله: افرادی با بیماریهای روانی و اختلالات رفتاری ، معلولین جسمی و حرکتی ،نابینایان ، ناشنوایان ، افرادی با معلولیتهای ذهنی و... میباشند.
و.....
مبلغ قابل پرداخت 11,000 تومان
برچسب های مهم