فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 106
  • بازدید دیروز : 146
  • بازدید کل : 578974

تحقیق درباره کاهش علاقه به درس


تحقیق درباره کاهش علاقه به درس

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:17

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

علل کاهش علاقه ی دانشجویان نسبت به درس

انسان ،به سبب ویژگیهای بی نظیرش درمیان همه موجودات ، عنوان اشرف مخلوقات رابه خود اختصاص داده است. او استعداد خاص تفکر و یادگیری دارد که به او اجازه می دهد اعمال خاصانجام دهد . نتایج اعمالش را پیش بینی و ارزیابی کند .تغییر و تحولات گوناگون وسریعی را در عرصه علم و فناوری به وجود آورد. آنچنان که به قول تافلر دنیا رابه دهکده ای تبدیل کند که اطلاعات را در سریع ترین زمان ممکن از قاره ای به قاره دیگر انتقال دهد .

بنابراین بر اثر پیشرفت سریع و غیر قابل انتظاری که در قلمرو دانش و فناوری طیچند قرن اخیر نصیب انسان شده است حجم اطلاعات و دانسته های بشری روزبهروزبهطور سر سام آوری در حالافزایش است. بر دانش آموزان ودانشجویانلازم است که هرچهسریعتر خود را با این تغییر و تحولات همگام سازند. در این راستا، بسیاری از دانشآموزان ودانشجویانکوششزیاد می کنند . بسیار مطالعه می کنند امابهدلیل عدم توانایی در تمرکزحواس، هنگام مطالعه نمی توانندبهنتیجه د لخواه دستیابند.

تمرکز در لغت یعنی تراکم ، فشردگی مجموعه، چکیده، تمرکز در اصطلاح یعنی حفظ ونگهداری توجه و تمرکز حواس ، روی موضوعی معین ، بدون تمرکز حواس ، یادگیری مثمر ثمرنخواهد بود . بنابر این همه افراد توانایی تمرکز دارند و چون تمرکز نسبی است یعنیکسی نمی تواند ادعا کند کاملا حواس پرت است ویا همیشه تمرکز حواس دارد.

تمرکز گاهی ساده است و گاهی مشکل. تمرکز در موضوع هایی که نیازبه تفکرو تجزیه و تحلیل دارندمشکل و تمرکز در موضوع هایی که جنبهیتفریحی و سرگرمی دارند ،بسیار آسان است.

تمرکز حواس

یعنی عوامل حواس پرتی رابه حد اقل رساندن… تمرکز هرشخص به نسبت کاهشع وامل حواس پرتی اوافزایش می یابد و بنابه تغییرات موقعیت ذهنی و محیطی او تغییر می کند . بیشتر افراد گمان می کنند که تمرکزیک امر ذاتی و تغییر آن ناممکن است ، در حالی که تمرکز یک امر اکتسابی است و بایدهر روز پرورش و جهت داده شود و هر کس با هوش عادی خود می تواندبهآن دست یابد. پس برقراریتمرکز حواسبهمیزانکاهشعوامل حواس پرتی بستگیدارد . یعنی هر چه عوامل مزاحم و مخل تمرکز بیشتر باشند توانایی حفظ تمرکز حواسکمتر است و بر عکس. لذا حواس پرتی ؛ یعنی خارج شدن از روند مطالعه یا جریان کا ری وفرو رفتن در افکار و تخیلات و یا انجام کار دیگر.

منشاء حواس پراگندگي

حواس پرتی یا منشاء ذهنی و درونی دارد و یا منشاء بیرونی و محیطی

حواس پرتی درونی و ذهنی: عبارت است از اشکالات فکری انسان و اندیشه هایی کهموانعی بر سر راه توجه دقیقبهمطالعه و تمرکز حواس ایجادمی کنند. این موقع شامل مواردی از قبیل: درد، رنج، غم وغصه ، نگرانی، گرسنگی وتشنگی ، سردی و گرمی ، ترس و خشم و شادی ، سردرد و … می باشد

و...


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 143

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما