فروشگاه تحقیقات کامپیوتری و مقالات دانشجویی برتر

محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 225
  • بازدید دیروز : 197
  • بازدید کل : 570973

تحقیق درباره کریستوف کلمب


تحقیق درباره کریستوف کلمب

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات↓↓

فرمت فایل: word

(قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:10

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

 

مقدمه :

 

درباره کریستف کلمب مطالب زیادی توسط افراد مختلف نوشته شده است. هر چند که بدیهی است که وی در شهر ژنوا به دنیا آمده و بعد خود را به تابعیت اسپانیا در آورده است ، ولی ملتهای زیادی او را به خود نسبت داده اند.

 

هر وقت که منتقدین افراطی به بن بست می رسیدند، با بی حوصلگی به نوشتن بیوگرافی هایی کم و بیش افسانه ای دست می زند.

 

هدف در اینجا معرفی کلمب به عنوان رادمرد زمان خود ، مردی سرشار از انواع میراثهای بزرگی چون شجاعت ، شهامت و همچنین به عنوان یکی از سازندگان و نیایی که در آن تمدن غرب توسط یافت.

 

اینکه نقش وی از این دیدگاه اخیر بطور قابل ملاحظه ای ناآگانه بوده است، هیچ چیز را در مورد او تغییر نمی دهد. بلکه مطرح کننده مسأله ای است درباره دنیایی خیاب انگیز ؛ چه از نظر خود کاشف و چه از نظر ذهنیات آنان که قبل و حتی به راز کشف او می زیسته اند.

 

 

 

اکتشافات و استعمار در پایان قرون وسطی:

 

بدون تردید بهترین تاریخی که هر مورخ برای آغاز عصر جدید بتواند پیشنهاد کند، همان سال کشف آمریکا توسط کریستف کلمب است یعنی سال 1492 ؛ در این تاریخ ، دنیای غرب وقتی تمام جهان دچار تغییرات زیادی شد؛ زیادتر از تغییراتی که در سال 1435 ، یعنی سال فتح قستنطنیه توسط ترکها و یا هر تاریخ دیگری که نتوان به عنوان سرآغاز دوره ای که تا انقلابهای فرانسه و آمریکا ادامه یافت ، بشمار آورد.

 

برخلاف چیز یکه در اغلب موارد بیشتر مردم عقیده دارند، استعمارگری اروپائیان بعد از کشف کریستف کلمب و بطور کلی بعد از کشفیات بزرگ دیگر ، یک امر بی سابقه و بدون زمینه نبوده است.

 

از زمان جنگهای صلیبی به بعد ، دو جمهوری ایتالیا یعنی ژنوا و ونیز در شرق مدیترانه ، شروع کردند به تأسیس چیزی که آن زمان به نام حکومت دست نشانده خوانده می شد.

 

از قرن چهاردهم به بعد ، ایتالیایی ها بخصوص اهالی ژنوا و لمباردو تقریباً در تمام مراکز تجاری مهم اروپای غربی مستقر شدند. دو قدرت بزرگ استعماری آن زمان یعنی پرتقال و کاستیل با استفاده از امکانات و نیروهای اهالی ژنوا و لمبارد به قدرتهای دریایی قابل ملاحظه ای تبدیل شدند.

 

در سال 1485، دیه گو کائو در جریان دومین سفر خود به دماغه کراس در 22 درجه جنوبی رسید و پایه های کشور « پادشاهی مسیحی» آینده یعنی کنگورا بنا نهاد.

 

بارتلمی در سال 1488 ، دماغه امید نسک را دور زد و راه اقیانوس هند را به روی پرتغالی ها گشود.

 

برای نخستین بار در تاریخ ، اروپائیان با سرزمینهای سرتاسر سواحل شرقی اقیانوس اطلس ، سواحل اروپایی و آفریقایی آن آشنا بودند.

 

به کمک پیشرفتهای علمی و فنی بود که توانستند کاری را انجام دهند که هیچکدام از ملتهای منطقه شرفقی اقیانوس اطلس انجام نداده بودند.

و....

 


مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 259

برچسب های مهم

بهترین ها را از ما بخواهید

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما